Lihtne viis oma Facebooki kontost ilma jäämiseks – kaota telefon!

 

NB! Sissejuhatus ja tausta avamine on ehk pikk, kuid kui soovid praktilisi nõuandeid selle kohta, kuidas mitte kaotada ligipääsu oma Facebooki kontole, loe artikli lõpus olevaid nõuandeid!

 

Ok alustame sellest, et Facebooki konto kaotamine ei ole maailma lõpp. Kuid on üsna selle lähedane, kui su ametiks on sotsiaalmeedia turundus ja sa haldad no nii 30-40 erineva ettevõtte Facebooki lehti ja nende reklaamikontosid. Samuti teed Facebooki koolitusi…ilma Facebooki ligipääsuta.

Oma neljandas klassis käivale lapsele seletasin seda nii: Sa käid neljandas klassis. Üks hommik ärkad üles ja avastad, et absoluutselt kõik su 4 aasta kodutööd on kadunud ning sa pead alustama nende kõigi uuesti tegemisega.

Hmm…pole just kõige parem väljavaade või mis? Aga põhimõtteliselt nii olekski minuga juhtuda võinud. Loe edasi, et saada teada, kuidas sina seda kõike läbi elama ei peaks!

Kasuta kindlasti Facebookis kaheastmelist autentimist aga…!

Ok, see on selge, et kaheastmelist autentimist kindlasti kasutama pead. Näen liiga palju, kuidas erinevad ettevõtted on kaotanud tuhandeid eurosid tänu selle puudumisele – see on mõnus auk, kust pahalane sisse saab ronida.

Kuid siit tulebki siis minu õppetükk selle kohta, kuidas seda autentimist teha nii, et sa isegi ennast ära ei blokeeri.

Hästi pisut tausta

Oli telefon, kadus ära, Facebookis oli korralikult aastaid tagasi sisse lülitatud kaheastmeline autentimine. Kadus telefon, kadus autentimise võimalus, KADUS FACEBOOK!

Päev 1

Ärkad üles, pesed, teed hommikusöögi, võtad telefoni ja vaatad värske Facebooki sisu üle. Nüüd aga aeg liigutada – läksin trenni! No telefon ka ikka kaasas, mis siis kui kellelgi on mind vaja…

Trenn tehtud, tuju hea, taaskord pessu ja hmm teeks kerge kohvi ning scrolliks ajaviiteks Facebooki, ikkagi ju puhkepäev. Kohvi on, snäkid on, telefon – EI OLE! Kerge paanika. Lõpuks annad alla ja tunnistad, et oled sellest ilma. Ok, elame üle, oligi juba aastaid vana. Sõit poodi ja uus vidin kodus olemas. Kuid siit see kõik alguse sai!

Õhtu – uus telefon, asume seadistama! No muidugi veendu, et sul oleks ikka Googlega sünkroonitud siis käib see mõne minutiga. Nii ongi aga ära arva, et su Facebooki asjad üle tulevad!

Logid Facebooki äppi sisse ja ta küsib koodi koodigeneraatorist.

Sisesta koodigeneraatorist kood

Sisesta koodigeneraatorist kood

Ooookei… see kood on ju Facebooki äpis, millele pääsed ligi kui sa oled Facebooki sisse loginud telefonis!

Õppetund nr 1: Pole telefoni – pole koodi!

Klikin „Having trouble“ ja saan vastuse error lehe näol. Mnjah, nendin, et see on ju FB, siin ongi pidevalt midagi katki. Ok, mis seal ikka, lähen arvutisse ja saan sealt mingi teise võimaluse telefoni ligipääsu loomiseks. Mõeldud-tehtud!

Facebooki kaheastmelise autentimise võimalused

Facebooki kaheastmelise autentimise võimalused

(Lihtsalt ääremärkus, 5 päeva tagasi mul ei olnud seda äpi varianti aktiveeritud.)

No pole hullu, siin on võimalus saada kood ka SMS-iga! Jess! Aga….

Saa Facebooki taastamise kood SMS-iga

Saa Facebooki taastamise kood SMS-iga

Õppetund nr 2: Pole telefoni – pole SMS-i!

Asi kisub põnevaks… Googeldan ja vahin YouTube’i häkkerite videoid, siiski ligi ei pääse, lähen magama. Hommik pidi ju õhtust targem olema.

NB! Oluline ääremärkus! Lugedes kümneid häkkerite võimalikke lahendusi, sai õige pea selgeks, et SMS-i saatmine tagavara koodi saamiseks ei ole hea mõte! Aastaid tagasi seda äpi võimalust ei olnud ja siis valisin SMS-i. Aga SMS-iga pidi nii olema, et tihtipeale ei pidanud need ka läbi tulema. Esmalt vaata muidugi, kas sa oled lubanud oma sõnumirakendusel selliseid SMS-e saada. Kui kõik tundub õige, ja ei saa ikka, vajuta, et saada uuesti. Kui see ei aita, oota paar tundi, vahel tuleb hiljem. Aga etteruttavalt – kui ta kohe ei tule siis üldiselt ei tulegi!

Päev 2

Ärkad üles, pesed ja sööd ning meenub, et sul on küll telefon, kuid ei ole veel SIM-kaarti. Ok, söön ilma segajateta.

Päev möödub kiirelt, annan kaks koolitust (1 neist kusjuures Facebooki koolitus! Iroonia!). Tulevad esimesed etteheited, et miks ma teist päeva Facebooki chatile ei vasta. No võta telefon kätte ja helista! Aga see selleks.

Saan kätte oma õige numbri SIM-i. Lahe, nüüd ju tulevad kohale FB sõnumid. No vähemalt peaksid. Aga nagu enne ütlesin, ei pruugi nad kohale tulla ja no muidugi minu olukorras nad kohale ei jõua. Googeldan, vahin YouTube’i veelkord “Why am I not receiving my SMS code from Facebook?“. Teen telefoni vahemälu puhastust Facebooki ja SMS rakenduses. Telefoni restart. Ja nii mitmeid kordi! Leian ka Facebooki juhendi, kus ütleb, et saada SMS numbrile 32655. Ära näe vaeva, see ei tööta nagu isegi arvata võid!

Hakkan veits juba liiga närvi minema, suva need laste ja kassipildid, mul on tööd vaja teha! Ja no tegelt on kahju ka sõbralistist, on ju mul seal päris ägedaid inimesi, rääkimata meie presidendist endast!

Õhtu. Uus plaan! Mäletad veel, et mul on ligipääs arvutis endiselt eks. Võtan ühendust Facebooki äri Chatiga (mul ju see võimalus on, sest haldan paljude firmade reklaamikontosid. Kui sa ei halda, võid sellele punktile kohe kriipsu peale tõmmata!). Räägin oma loo ära, saadan paroolid ja kõik muu, minu ID kaarti koopia on neil niigi. Kohe nad ei katkestanudki, kuigi tegemist oli erakonto murega, aga no suunasid mind juhendite peale. Ütlesin, et need ei tööta.

Meenus, et mul on ju aktiveeritud ka recovery codes. Muidugi! Davai, teeme ära! Lähen security lehele, et pääseda ligi neile koodidele. Klikin „Use two-factor authentication On• We’ll ask for a login code if we notice an attempted login from an unrecognized device or browser.“, et pääseda ligi koodidele.

No arvasite ära, mis tuleb jah?!

Taastamiskoodide saamine

Taastamiskoodide saamine

Õppetund nr 3 – kaob telefon, kaob ligipääs kaheastmelisele autentimisele, kaob ligipääs Facebookile = kaob ligipääs saada taastamise koode!

Oot, aga siin on ju võimalus teist moodi autentida ka!

Taastamiskoodide saamine vol 2

Taastamiskoodide saamine vol 2

Mäletate, et ütlesin, äppi mul seadistatud ei olnud. SMS-id läbi ei tule. Recovery code’e mul ei ole, sest ma ju tahangi neile praegu ligipääsu!

Komoon Facebook…..

Juba päris hiline õhtutund….

Uus kiri chatti. Soovitab, et kuna mul on ju ka peal see:

Vali 3 sõpra Facebooki konto tagasi saamiseks

Vali 3 sõpra Facebooki konto tagasi saamiseks

Siis ma logiksin oma arvutis välja, logiksin uuesti sisse aga vajutaksin nupule, et unustasin parooli ja seejärel, et kaotasin ligipääsu SMS-ile ja e-mailile. Seejärel avaneb aken, kust saan saata taotluse koodide jaoks oma kolmele lähedasele.

Oookei…arvuti on veel ainus koht, kuidas FB-sse pääsen, seega see otsus välja logida tuli väga raskelt. Kuid tegin selle ära. Sain lõpuks oma kolmelt tuttavalt selle taastamiskoodi. Aga no ei, miks teha mulle asju lihtsaks? Toksisin koodid sisse ja:

Lisa sõprade koodid Facebooki konto taastamiseks

Lisa sõprade koodid Facebooki konto taastamiseks

Ärme nüüd unusta, et ma ei pääsenud enam sisse ka arvuti kaudu! Facebook Support saatis mulle kirja e-mailile ka kirjaliku juhendiga selle sama toimingu saamiseks. Seega sain neile kirjutada, et mida krd-it, enam ei ole mul kuskilt ligipääsu. Nad palusid varuda kannatust, mina palusin neil mõistus pähe võtta.

Öö.

Päev 3

Hommik on õhtust targem, eks?

Olen juba nii närvis, et ärkan suisa 06.02.

Login sisse mehe Facebooki ja hakkan neid pommitama sealt kaudu. Lõppeb see telefonikõnega Facebooki poolt. Räägin jälle oma jutu ära. Saan vastuseks, et 2 astmeline autentimine on kindlasti vajalik AGA see on Facebooki jaoks hall ala, nemad ei saa seda kontolt maha võtta ja seega on kogu vastutus isiku enda peal. Seega nad aidata ei saa ja oodaku ma, äkki saan ikka sõprade koodidega ligi. Olgu kohe öeldud, et neljandaks päevaks ei olnud mul ka see „We limit how often…“ eest ära kadunud.

Plaan X – kuna mul on Google konto seadistatud, äkki saan sealt kaudu siiski rakenduse andmetele ligi. Ka Facebook ise mainis seda, et pöördugu ma Google poole. Jõudsin ise (loomulikult täna YouTube’ile) õigete kohtadeni. Tõepoolest, sain igasugu põnevaid asju oma telefonis taastada, kaasa arvatud vanu rakendusi. Hmm aga taastatavate rakenduste nimekirjas ei ole… jah, arvasite õigesti – Facebooki! Pulsiandur on lõpetanud minuga koostöö.

Lihtsalt lisamärkusena – proovisin ka lastele antud oma vanu telefone järgi panna ja sealt kaudu läheneda. Tegin kõikvõimalikke uuendusi ja muidugi häkkisin jälle seda, et kuidas peale tehase seadete taastamist vanad andmed uuesti siiski telefoni saada. Lühidalt – ei taastunud midagi!

Öö vastu neljandat päeva

Kell on 00.23. Googeldan “Please tell me how to hack a Facebook account. Thank you!”.  Hunnik nõuandeid ja teate mis, ma pääsen arvutist oma Messengeri ligi!!! Aga Facebooki tavalehele – ei.

Googeldan: „Hiring a Hacker to Hack My Facebook“. Leian erinevaid teenusepakkujaid, hinnaklass 500 dollarit. Kell on 01.02. Ma täna siiski ei julge veel seda teed minna.

Päev 4!

Ärkan, pesen, söön, vaatan Terevisooni ja kustutan tulekahju, mis mu Messengeris oli vahepeal toimunud. Kaks klienti isegi kirjutasid, et kas ma lasin nad üle. Halllllooo! Milleks tänapäeval telefon on? Koguaeg ju ütlen, et Messenger ei ole töö asjade ajamiseks.

Mida ma veel proovinud ei ole?

Googeldasin ja leidsin hunniku Facebooki eri suportide e-maile, kirjutasin KÕIGILE! Pimekoopiaga, et nad ei teaks, kas teised tegelevad juba.

Otsin LinkedInist Facebookiga seotud inimesi. Saadan sõbrataotlusi.

Meenub! Eestis on ju ka Httpool Eesti. Kirjutan Kerttule, et sooviks konsultatsiooni. Ta annab mulle otse IT-toe numbri. Saan telefoni otsa Marguse. Räägin oma loo ära. OK, ma ei saa jätta mainimata, et kui ta ütles, et pole varem sellega kokku puutunud, olin ma super pettunud. Nagu mu viimane õlekõrs!

Aga ärme unusta, et Httpool tegeleb probleemide lahendamisega B2B tasemel ehk siis eraisiku kontodega ei ole neil toimetamise võimalust.

Kaalusime Margusega mõtet, et teen uue konto omale ja hakkan siis seda kaudu oma vana kontot tagasi saada proovima. (Muuhulgas saan ka teada, et ka temal on viimastel nädalatel palju FB error lehti.) Kui telefon näitaks pilti, oleks ta näinud selle Shreki kassi suuri silmi, mis anuvad – PALUN aita mind, kui vähegi võimalik. Lubas põrgatada info oma meeskonnale. Edasi suhtleme LinkedInis (selgus, et oleme seal sõbrad).

Annan vahepeal konsultatsiooni – kuidas seadistada Facebooki leht ja reklaamikonto. No saab veel iroonilisem olla?

Saan kirja Marguselt:

Marguse kiri HTTPool

Marguse kiri Httpool

Võtsin 5min aega, enne kui proovisin neid. Lihtsalt ei julgenud, sest kartsin, et sellega kaob igasugune lootus.

Ok, teeme ära! Kõik jälle algusest peale kuni selleni, et küsib 6 kohalist numbrit koodigeneraatorist. Panete tähele jah – 6 numbrit, mitte 8 nagu Marguse antud viis 8-kohalist numbrit. Korra mõtlen aga siis meenub – see on Facebook, siin on kõik võimalik!

JA MA PÄÄSESIN SISSE!!!! Nagu tegelt ka, ma hüppasin ringi ja kallistasin meest. Ei ole võimalik, et reaalselt saingi ligi! Saan jälle vorsti leivale panna, mu töö on taastunud!

Mis on loo moraal?

Jah, sa võid nüüd mõelda, et miks ma kohe httpooliga ühendust ei võtnud?

1) Ma ei mäletanud neid üldse. Usun, et ka pooled siin lugejatest ei tea neist miskit.

2) Ja tegelikult nad tegelevad ainult ettevõtete profiilidega.

NB! rõhutan veelkord. Nad tegelevad ettevõtetega, mitte eraisikute kinni läinud kontodega. Seega, kui sinul kinni läheb, ei pruugi sul nii hästi minna. Ka nemad ei saa tegelikult eraisikute kontode seadistamisega reaalselt aidata. Ok, süüdistage nüüd neid onupojapoliitikas, et näe kuna nad teadsid mind, siis aitasid. Kuid soovitaksin seda mitte siiski teha. Nad reaalselt said seepärast tõenäoliselt aidata, et see olukord oli nii jabur. Olin ju kõik sammud õigesti teinud aga Facebook ei teinud minuga koostööd. Ühesõnaga, olen neile meeletult tänulik!

Kuid olgem ausad, mul on ka hea meel, et nad kohe mulle ei meenunud. Ma sain selle kadalipu iga sammu läbi käia ja nüüd sulle kirjutada, et…

…mida teha, et sa ei kaotaks rumala vea tõttu ligipääsu oma Facebooki?

  1. Pane peale 2astmeline autentimine.
  2. Nagu ma nüüd uurinud olen, on kõige lollikindlam autoriseerimise äpp. Mina nt kasutan nüüd seda: Google Authenticator.
  3. Kuid ära jää lootma vaid ühe peale! Lisa kindlasti ka teised taastamise võimalused. Isegi see SMS oma. Osadel toimib see hästi.
  4. Vali kolm sõpra ja määra nad ära oma usaldusisikuks, kes saavad sinu konto ligipääsu kaotamise korral saata sulle turvakoodid. Nagu nägite, mul ei toiminud aga äkki sul toimib!
  5. Kindlasti laadi alla oma arvutisse „Recovery Codes“. Pane sellele failile nimi, mida sa suudaksid pärast ka arvutist üles leida.
  6. Vaata üle ka oma Facebooki sisestatud telefoninumber ja e-mail (neid soovitaksin panna sinna kaks, igaks juhuks!). Kas need on endiselt kehtivad? Võib-olla lisasid nad juba 10a tagasi ja on tänaseks aktuaalsuse kaotanud?
  7. Lihtsam on tagasi saada kontot, kui see on su päris nimega. Mitte „Preili Lilleke“.
  8. Ka su sünnipäev peab olema õigesti märgitud (siis saab sind pärast ehk ID kaartiga kergemini identifitseerida).

Ehk siis kasuta kindlasti kaheastmelist autentimist, kuid tee kõikvõimalikud sammud ka selleks, et kui sul ei ole ühele neist autentimise vahenditest ligipääsu, on sul tagavaraplaan!

Lisanõuanne Facebookis tegutsevatele ettevõtetele:

Kuna tegelen sotsiaalmeedia turundusega, olen tähele pannud ka palju ebaturvalisi kohti selles vallas. Õnneks ma ise olen neist teadlik ja seepärast sel korral mingit ohtu ettevõtetele ei olnud.

Kuid kui nüüd aga rääkida võimaliku ligipääsu kaotamise teemal, oleks elementaarsed soovitused sellised.

  • Veendu, et sa ei oleks ainus täisõiguslik adminn ei ettevõtte Facebooki lehel ega ka reklaamikontol. Tegelen iga paari kuu tagant ettevõtetega, kes on kaotanud igasuguse ligipääsu oma ettevõtte FB lehele, mis on kunagi kellegi esimese töötaja poolt loodud. Ei päästa siin tihtipeale ka see, et saadad ettevõtte ametlikke dokumente. Risk ilma jääda on alati.
  • Pane alati ettevõtte kontole peale, et kõik, kes selle konto juures mingit õigust omavad, peavad olema 2astmelise autentimisega. Tegelesin just ühe firmaga, kelle krediitkaartilt läks selle puudumise tõttu 3400eurot. Õnneks sain selle tagasi aga sinul ei pruugi nii hästi minna!
  • Kui sa oled ettevõtte tasemel hädas, võid küll httpooli poole pöörduda.

 

Läks pikaks aga ma tahtsin edasi anda kogu seda frustratsiooni, mis selline loll olukord tekitada võib. Ja samuti tahtsin välja kirjutada sammud, mida proovisin, et sa ei peaks neid samu ämbreid kolistama.

Mis siin muud, kuid soovin edu!

PS! Vaata kindlasti ka kõik oma teised sotsiaalmeediakontod üle selle pilguga!

 

 

 

Brit Mesipuu Milos reklaam

Brit Mesipuu 

Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu