Vol 2! Eesti eksperdid ennustavad – mida toob digiturundus aastaks 2022?

Eesti eksperdid ennustavad – mida toob digiturundus aastaks 2022?

Esimene artikkel käesoleva aasta ennustustega on teele pandud. Aeg avalikustada teine!

NB! Siit leiad ka kolmanda osa!

Sel korral võtavad sõna:

  • Meelis Vill – SEO strateeg
  • Erki Heinsaar – MBD juht
  • Meelis Tomson – Sisulooja ja vabakutseline turundusjuht 

 

Meelis Vill

Meelis Vill

2022. aasta ei too olulisi muudatusi otsingumootoritele optimeerimises. Kõik vanad asjad toimivad. Väga tugevat SEOd muutvat murrangut ega tehnoloogiat pole paistmas.

Backlingid

Peamine kõige tugevam tegur on jätkuvalt heade korralike backlinkide olemasolu. Linkide hankimine on olulisem ränkingut mõjutav näitaja. Tugevatelt domeenidelt pärit lingid on kulla hinnaga. Ja need maksavad palju. 

Core Web Vitals

Google on aastaid rääkinud, et kiired veebid on tähtsad. 2022. a hakkab Google veel rohkem eelistama kiireid veebilehti. Palun hoidke oma veebilehe core web vital näitajatel Google Search Console’is silm peal.

SEO hinnad tõusevad

Korralikult lahendatud ja heade tulemustega SEO tööde hinnad tõusevad. Eristumiseks peab palkama spetsiifiliste oskustega asjatundjaid. Kes on head backlinkide hankijad, ei pruugi olla head tehnilised on-site tööde tegijad. Kes oskab head tööd Google Adsidega teha, ei ole proff otsingumootoritele optimeerija. Need on nii erinevad alad. 

GA4

Google’i järgmise põlvkonna analüütikatööriist, mis on aastaid betas olnud, saab suurema hoo sisse, sest GA4s on üha rohkem funktsioone juures. Tasub panna GA4 veebilehelt andmeid koguma.

E-A-T ehk expertise, authoritativeness, trustworthiness

Eesti keeles: asjatundlikkus, autoriteetsus ja usaldusväärsus. Need Google’i poolt antud vihjed võtavad kokku tänapäevase SEO põhimõtted. Kirjuta ja paku head sisu, mis on eksperdi loodud ja on usaldusväärne. Nii saad rõõmsad külastajad, kellele on tegelikult ka kasu su veebist ja tarkusest.

Rohepööre

Kas su veebileht on majutatud rohelise energiaga töötavasse veebimajutusse? Kas su veebileht on kiire ja ei kasuta liigselt serveriruumi (ja seeläbi rohkem energiat)? Iga päring, iga guugeldamine paiskab õhku gramme CO2. Mida raskem veebileht, seda rohkem rikute maailma. Korjake kõik ebavajalik tilulilu oma veebilehelt ja veebilehe koodist ära ja maailm ja internet on parem koht.

 

Meelis Tomson

Meelis Tomson

Ennustused, mis pigem on soovitused!
Ole oma sõnumites ning postitustes lihtne ja lühike

Tänases infomüras, kus meil kõigil on  on keeruline meenutada, et mis oli möödunud nädala suurim uudis, tuleb eristuda.  Kõik tahavad midagi öelda ning kõikidel on vaja oma sõnum edastada olgu selleks siis erakonnad, heategevusorganisatsioonid või ettevõtted. Aga kuidas selles kiirelt muutuvad infomüras eristuda? Mina eeldan, et sisuhaldajad on aru saanud, et selleks võluvõtmeks on olla oma postitustes lühike ja võimalikult konkreetne. Pika ja põhjaliku teksti vajalikkus ei ole loomulikult kadunud, kuid see on siiski soovitatav panna oma kodulehele, et inimene saaks ise otsustada, et kas ja millal ta seda loeb. Loomulikult ei tee see tekst paha ka SEO mõistes. 

Kindlasti on oluline mõelda, mis sisu sa postitad, kas sellel on väärtust. Mida see lugejale pakub. Internet on sisu täis, aga aegajalt võib kohata sisu, mis lihtsalt on mingi sisu, kuid mis ei anna selle tarbijale mitte midagi. Vähem müra ja rohkem kvaliteetset sisu on kindlasti tulemuslikum. 

Tunne oma tarbijat ja postita talle sobilikku sisu 

Kuna erinevaid platvorme, kus sinu potentsiaalne klient või tarbija liigub on päris mitu, siis on sinul oluline teada, kus nad täpselt liiguvad ning millist sisu nad tarbivad või tahaksid oma uudisvoos näha. Toongi näiteks enda kirjutatava pereblogi marimell.eu, mis toimetab nii Instagramis, Facebookis aga ka blogis ja YouTube’s. Kui enamikele seostub video ja selle jagamine YouTube’ga, siis meie näitel saan öelda, et kindlasti on see kasulik märksõnade ja  SEO osas, kuid mis puudutab vaatamiste arvu ning videosisu levikut, siis on teada, et meie blogijälgija on rohkem Facebookis ja selline video levib kordades paremini. Sama video saab 24 tunni jooksul meie Facebookis poole rohkem vaatamisi kui YouTube’is.

Ehk siis, tea kus on sinu tarbija ja postita sinna. Duubeldamine ei tee muidugi paha. Ja palun ära unusta, et YouTube video linki Facebookis jagada ei ole mõtet, sest selle leviks keeratakse koheselt algoritmide poolt kinni. Rohkem originaalsisu on kindlasti parem.

Video, video ja veelkord video

Nüüd kus TikTok on maailma enim tarbitav sotsiaalmeediaplatvorm ja YouTube teisel kohal, siis peaks iseenesest mõistetav olema, et videosisu postitamine peaks aset leidma vähemalt korra nädalas. Parem kui tihedamalt, aga kindlasti regulaarselt. Siinkohal on kindlasti oluline rõhutada seda, et kuigi see oleks äärmiselt mugav, ei ole soovitatav postitada TikToki tarbeks loodud sisu YouTube ja Instagrami. Enne videosisu loomist on loomulikult oluline selgeks teha, et  millisel platvormil sul seda eelisjärjekorras tasuks teha ehk kus liigub sinu potentsiaalne klient ning millise pikkusega videoid ta meelsamini vaataks.

HOIATUS! Ära raja oma äri ainult sotsiaalmeediasse!

Facebook ja Instagram teevad sinu jaoks kõik väga lihtsaks, süngivad su e-poe lihtsasti sotsiaalmeediakontodega jne, aga mõtle hoolega, kas ja mida sa tegelikult vajad?

Minu soovitus on hoolikalt läbi mõelda, kas tasub kõik nö sinna suunata, sest möödunud aastane juhtum, kus mõlemad platvormid tundideks maas olid on kindlasti hetk, mida sina veebipoe omanikuna kogeda ei sooviks. Kuigi me eeldame, et tegemist on selliste gigantidega, kus töötab kümneid tuhandeid inimesi ja kõik peaks justkui sujuma, siis ometigi see nii ei olnud. Mõelda tasuks ka sellele, mis saab siis kui sinu hästi loodud ja planeeritud sisu jookseb kokku näiteks e-smaspäeva ajal, mustal reedel või mõne muu suure kampaania ajal.

Mõtle – mida saaksid sina teha, et sa ei sõltuks ainult Instagramist ja Facebookist müükide tegemisel. 

 

Erki Heinsaar

Erki Heinsaar

Mis juhtub aastal 2022 digiturunduses

Nagu ikka – aastanumbri muutusega midagi suurt ei muutu, juba varem alguse saanud trendid jätkuvad ja mõned uued saavad alguse.

  1. Digiturunduse maht kasvab oluliselt, 2021 oli online meediakanalitele nii rahvusvaheliselt kui Eestis rekordaasta ja see kasv jätkub, küll mitte samas tempos, aga kahekohalistes protsentides. Ennustatakse, et USA reklaamiturg kasvab järgmise 4 aastaga 50% ja USA on digireklaamis trende vedanud.
  2. Kuna raha tekib juurde, aga inimesi vähemalt meie regioonis mitte eriti, siis reklaami baashinnad kasvavad ning samuti kasvavad lõpphinnad oksjonipõhistes kanalites, see tähendab, et järjest olulisemaks saab nutikas strateegia ning digitegevuste tehniline teostus.
  3. Samuti saab enamik turundajatest aru, et cookie’dega pikka pidu ei ole ja hakkavad tegelema ettevalmistustega, kuidas oma digitegevusi ka järgnevatel aastatel efektiivselt teostada. Tehniliste tegevuste tähtsus digiturunduses suureneb oluliselt (Conversion API seadistus, offline conversion tracking jne)
  4. Reklaami märgatavus (nii loovlahendus, formaat kui viewability) saab brändingkampaaniate põhiliseks mõõdikuks, sellest lähtuvalt jätkavad võidukäiku nii interaktiivsed mobiilireklaamid kui videoformaadid.
  5. Kui meediahinnad kallinevad, muutuvad tähtsamaks omakanalid: CRO, SEO ja e-mailiturundus on sel aastal taas fookuses ja põhjusega.
  6. Sotsiaalmeedias suureneb uuenduslike formaatide ja nutikate influencerprojektide kasutamine, raha- ja tähelepanuraiskajaid jääb loodetavasti vähemaks.
  7. Suureneb nii inhouse digikompetentside kui digiagentuuride maht (paradoksaalselt tähendab majasisese digispetsialisti tööle võtmine reeglina agentuuritööde mahu olulist kasvu, kuna digiteemad saavad suurema prioriteedi), Eestis saab olema esimene enam kui 100 töötajaga digimeedia agentuur.

 

 

 

 

Brit Mesipuu Milos reklaam
Brit Mesipuu 

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu