Turundusstrateegia ja -plaani väljatöötamise A&O  –  lihtsustatud juhend

Järgnevalt toon väga ülevaatlikult põhisammud, mida tuleb silmas pidada turundusstrateegia väljatöötamisel. Loomulikult ei ole see nii lihtne ja pealiskaudne. Kuid toon sulle kokkuvõtlikult peamised sammud, mida arvesse võtta, kui hakkad oma turundust üles ehitama.

Turundusplaan vs turundusstrateegia?

Turundusstrateegia

Sinu äristrateegiast lähtuvalt on su turundusstrateegia sinu eesmärk; see on pakkumine, mida pakud, kuidas sa seda pakud ja miks sinu turundustegevused aitavad sul saavutada sinu ettevõtte missiooni ja strateegilisi eesmärke. Kuigi paljud inimesed mõtlevad turunduse osas lihtsalt tegutsema asumisele, on selgelt määratletud turundusstrateegia sinu ettevõtte kasvu jaoks väga oluline. Kui sul on strateegia, alles siis saad välja töötada tõhusa turundusplaani.

Turundusplaan

Ajendatuna sinu strateegiast, on sinu turundusplaan teostus; taktikaliste turundustegevuste tegevuskava, mis aitab sul turunduseesmärke saavutada. Sinu plaan on sinu üksikasjalik kampaania selle kohta, mida teed, kus sa seda teed, millal rakendad ja kuidas edu jälgid.

Starbucksi üheleheline turundusplaan

Starbucksi üheleheline turundusplaan

1) Mida sa müüd?

Tee täiesti selgeks, mis toote/teenusega tegu on. Mis kasu sellest saadakse. Millised on müügiargumendid?

Näiteks

Puhkusepaketid peredele

2) Kellele sa müüd?

  • Kes on meie sihtrühm?
  • Kes on meie sihtostja?

Saad selle teabe oma olemasolevate klientide demograafilise teabe põhjal kokku võtta. Samuti on siin abiks kliendiküsitlused, nendega suhtlemine ja miks mitte ka konkurentide klientide uurimine.

See samm on ülitähtis! Mida täpsemalt suudame oma vaatajaskonda sihtida, seda tõenäolisemalt nad ostavad. Sa ei taha ju raisata aega turundusstrateegiatega, millel puudub selge sihtmärk.

Näiteks

Väikeste lastega pered. 30-50-aastased lapsevanemad.

3) Mis on SINU ainulaadne väärtuspakkumine?

  • Mis on meie sihtrühma probleem?
  • Mis on meie lahendus neile?
  • Mille poolest oleme oma konkurentidest paremad?

See on sõnum, mida kavatsed oma sihtrühma ette tuua. See on sinu eristaja.

Näiteks

Meie sihtrühma mure on see, et soovitakse leida mugav viis, kuidas muretult perepuhkus planeerida. Sina saad öelda, et teie olete spetsialiseerunud perepuhkuse pakettidele, et teate, mis on parim väikeste lastega peredele.

Iridescent Skincare väärtused ostjale

Iridescent Skincare väärtused ostjale

Peame oma turundusstrateegiat täpselt visandama, et teaksime kuidas oma sihtrühma probleeme enda pakutavate lahendustega lahendada. Kui sa leiad siit kindla ülevaate, saad edasi liikuda turundusstrateegia juurde.

Ma ei ole suur fänn, kes lihtsalt surub pakkumisi otse toote ostmisele. Seega mõtlen pigem, kuidas seda väärtust neile luua ja seeläbi nende usaldust minu ettevõtte vastu kasvatada.

1) Mida ma saan teha, et saada nende tähelepanu ja luua usaldust?

  • Kas saan anda neile tasuta juhendi / tootenäidise?
  • Kas saan anda neile tasuta prooviperioodi?
  • Kas saan neile anda kupongi/sooduskoodi?
  • Kas saan nad veebiseminarile? Või väljakutsesse? Või videoseeriat vaatama?

Mis on see midagi, mis annab neile väärtust, hakkab looma usaldust ja oleks midagi, mida nad oleksid valmis mulle vastutasuks andma.

Näiteks

Tasuta juhend 10 populaarseima perepuhkuse sihtkoha nimekirjaga koos tasuta konsultatsiooni pakkumisega küsimustele vastamiseks.

Kindlustunne sellest, et kordusostjad saavad soodustust -10%. Sellega kasvatad usaldust, et tõesti tahetakse mitmeid kordi käia.

2) Kuhu peaksin selle pakkumise panema?

Kasutades andmeid, mis sul on oma sihtrühma kohta, peaksid olema võimeline eeldama, millist turundusplatvormi/-tüüpi on kõige parem nende peale kasutada.

  • Facebook
  • Instagram
  • Blogimine
  • Google
  • Tik-Tok
  • Youtube
  • E-mail
  • .. 🙂

Kui sinu vaatajaskond on 50–65 aastased, kahtlen, et nad vaatavad palju TikToki videoid. Kuid nad võivad otsida Google’ist, et leida artikleid, mis nende probleeme lahendavad. See tähendab, et blogi / sisuturundusega oleks suurepärane algus.

Näiteks

  • Facebooki ja Instagrami reklaam.

Külm publik, mis on suunatud väikeste lastega vanematele, kes on huvitatud puhkusest ja reisimisest.

  • Instagrami uurimisleht
  • Facebooki uudistevoog
  • Instagrami storyd
  • Facebooki ja Instagrami retargetreklaam: näita reklaami kõigile, kes on hiljuti sinu postitustega suhtlusvõrgustikes suhelnud või külastanud veebisaiti.
  • Blogi artikkel:

20 peresõbralikku puhkusesihtkohta

  • Blogi jagatakse Facebooki orgaanilises, Facebooki gruppides, Instagramis, Instagram Storys ja Fb ning IG tasulises reklaamis. Lisaks on artikkel kirjutatud lähtudes SEO peamistest praktikatest.

3) Kuidas ma selle pakkumise neile ette saadan?

  • Orgaaniline turundus?
  • Facebooki lehtedele postitamine? Grupid?
  • SEO kasutamine nende meelitamiseks (blogimine/YouTube/Pinterest)
  • Sisu?
  • Hashtagid?
  • Tasuline reklaam?
Timedoor. Tasuline vs tasuta reklaam

Timedoor. Tasuline vs tasuta reklaam

4) Mis on järgmine samm pärast pakkumise nägemist?

  • Kui nad registreeruvad tasuta juhendi saamiseks – kas saad oma toodete müümiseks luua automaatse e-mailiseeria?
  • Kui nad registreeruvad tasuta konsultatsioonile – kas saad neile võimalikult kiiresti oma konsultatsiooni kokku leppida, et nad saaksid telefoni teel ühendust võtta?
  • Kui neile meeldis sinu postitus, kuid nad ei registreerunud, kas saad neid reklaamiga uuesti sihtida, et saata müügivihjet?
  • Kui nad registreeruvad müügivihjeks, kuid ei osta – mis saab neist edasi? Taassihtimiskampaania?
  • Kõike seda saab optimeerida, eriti kui hakkad koguma palju andmeid.

Näiteks

Seadista automaatne meiliseeria, et lubatud tasuta juhend kohe kohale toimetada. Loo sellele järgnevad meiliseeriad (nt 5tk), kus pakud neile veel rohkem infot enda kohta, kuid eelkõige pakud väärtust ja teavet seoses reisimisega. Samuti suuna lubatud tasuta konsultatsioonile.

Kui nad siiski aega ei broneeri, pane nad segmenteeritud loendisse, et jätkata väärtuste, uudiskirjade ja pakkumiste saatmisega.

 

Kui see on paika pandud, on kindlasti vajalik määrata ka ära see, et kuidas sa oma edukust hindad?

Kuidas mõõdad turundusstrateegia edu?

Kui sul pole turunduskampaania edukuse mõõtmiseks KPI-sid ega objektiivset meetodit, pole sul võimalust jälgida, kas su kampaaniad töötavad või mitte! Kui sul on selged, mõõdetavad ja täpsed eesmärgid, näed, kas oled tabanud naelapea pihta või oleks vaja sisse viia parendusi. Jah, kui su eesmärk on saada oma ettevõttele Instagramis rohkem jälgijaid… Seda on lihtne näha, kui oled õigel teel. Siiski läigid ei müü! Seega see ei ole eriti mõistlik edumõõdik. Sa soovid kindlasti sukelduda sellest sügavamale, esitades konversioonieesmärgid, iganädalased ja igakuised eesmärgid jne.

SMART eesmärgid. LxMarketing

SMART eesmärgid. LxMarketing

SMART (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-based) eesmärgid on suurepärase turundusstrateegia jaoks hädavajalikud. Need mitte ainult ei anna sulle midagi, mille poole püüelda, vaid aitavad sul ka oma edusamme jälgida ja vajadusel parandusi sisse viima suunata.

 

Selline oleks siis lihtsustatud ja ülevaatlik kava, kuidas hakata oma turundust üles ehitama. See on kindlasti hea lähtepunkt, kust alustada, eriti kui oled alles alustav ettevõte või kui sa ei ole varem sellele nii sihipäraselt mõelnud. 

Mõnusat planeerimist!

 

 

Brit Mesipuu Milos reklaam

Brit Mesipuu 

Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu