Turundus emadele – mida emad armastavad?!

Turundus emadele – mida emad armastavad?!

Emad on üks võimsamaid tarbijagruppe terves maailmas. Nad ei osta vaid endale, vaid ka mehele, lastele ja tervele majapidamisele ning tihtipeale hoiavad silma peal ka pere rahakotil. Ketchumi 2014.a. uuringus teevad 36% emadest kõik pere finantsotsused (2008.a. oli see 18%).
Kui sa leiad võimaluse teha oma uus toode/teenus meeldivaks emadele, oled leidnud kullasoone.
Kuna Eestis nii selgelt sihtrühmale orienteeritud uuringuid ei tehta, on järgnevas artiklis käsitletud uuringud laiast maailmast. Kuid palju need Eesti emadki muust tsiviliseeritud maailmast erinevad.

Kuidas turundada emadele?

Emadele turundamine on tõeline väljakutse, sest segment „ema“ sisaldab endas väga palju erineva demograafilise taustaga isikuid. Emad võivad olla teismelistest kõrge eani, üksikemadest kärgperedeni jne.  Seega katsume järgnevalt leida ühiseid tunnuseid, mismoodi siiski võimalikult paljudeni korraga jõuda.

Saatchi & Saatchi korraldas ülemaailmse uuringu. Selles ilmnes, et 2 miljonist uuringus osalenud emast 51% arvasid, et turundajatel on iganenud arusaam emadusest. Neid kujutatakse kui maailma raskeimait tööd tegevaid naisi, kes on kurnatud, hoolitsemata ja lotendavates dressides kodukanad.  See on väga suur protsent, kui arvestada, et maailmas on ca 2 miljardit ema. Järelikult 1 miljard potentsiaalset ostjat ei tunne, et reklaamid kõnetaksid neid.
Ja üks läbiv joon võiks olla internet. Edison research (2015) uuringus ilmnes, et kui 2000.aastal olid emad internetis keskmiselt 24 minutit, siis 2015 on see number tõusnud lausa 3 tunni ja 7 minutini. Üsna muljet avaldav (või muret tekitav) eks?

Emad armastavad e-ostlemist

Pole vist raske leida põhjust miks – see on mugav ja ajasäästlik, tihtipeale ka soodsam.  Eelmisel aastal tegid USA emad ligi 90% ostudest just neti teel (üldine keskmine 76%). Eestis ei ole emasid eraldi uuritud, kuid e-ostlemine on ka siin tublisti tõusnud. Seda näitab kasvõi see, et 2020.a. liikus Eestis riigisiseselt pakiautomaatidesse (eraisikute poolt ettevõtetelt tellitud) pakkidena kokku 9 056 631 pakki, mida on 54% rohkem, kui aasta tagasi (Eesti e-kaubanduse Liit)! 

Selle aasta esimeses kvartalis on e-ostjaskond kasvanud pea kõigis kaubagruppides, viimase kuuga on suurima kasvu teinud riiete, spordikaupade, ravimite ja kosmeetika e-ostmine, selgub Kantar Emori värskest e-kaubanduse trendiuuringust. Seega võib öelda, et suurem osa ostu sooritajaid võivad olla naised (riided, kosmeetika jne).

Emad armastavad sotsiaalmeediat

Erinevate andmete põhjal kasutavad emad 20% rohkem sotsiaalmeediat, kui nö. keskmised inimesed tavaliselt. Edison Research väidab, et 88% emadest, kellel on kuni 16 aastased lapsed, kasutab mõnd ühismeedia kanalit. Millenniumi emad on seotud keskmiselt 3,4 erineva sots.meedia kanaliga. Ligi kolmveerand emadest eelistavad just Facebooki, nt Twitterit see-eest vaid 17%.
Rohkem kui 60% emadest külastavad Facebooki  2 ja enam korda päevas (2014.a. 47%). 2016.aasta Edison research andmetel aga külastavad emad Facebooki läbi telefoni suisa 10,5 korda päevas!
Babycenter leidis, et emad on aktiivsed internetikasutajad just varastel hommikutundidel, mil lapsed veel magavad ja nende jaoks on see ainus vaba rahulik hetk. Nad vaatavad Facebooki isegi enne, kui jõudsid teha hommikukohvi 🙂

Ja pole vist ka üllatus, et emadele meeldib mängida ka sotsiaalmeedias korraldatavaid mänge. Seega kaalu ka nende tegemise võimalust. Kuid pea seejuures silmas Facebooki loosimängu reegleid.

Emad armastavad teiste arvamust

Enamus emadest otsivad enne ostu sooritamist internetis teiste arvustusi  ja tarbijakogemusi toote/teenuse kohta. See kehtib kõikide toote- ja teenusegruppide puhul (Engagement Labs, 2016). Samuti jagavad nad ka ise lahkelt oma kogemusi foorumites, blogides jm. Siit siis ka üks turundusmõte – kuidas jõuda mõjuka influencerini, kellele su toode/teenus meeldiks ning kes seda infot meelsasti ka oma jälgijatele jagaks?

Emad armastavad silmadega

Seetõttu meeldib neile külastada Pinteresti (eri andmetel ca 38% millenniumi emadest) ja Instagrami (millenniumi emad 33%).
Emadeni jõudmiseks tuleb keskenduda põnevate visuaalsete lahenduste väljatöötamisele, mis ühtiks nende motivatsiooni ja vajadustega. Enim tõmbavad emade tähelepanu pildid, mis on seotud laste ja perekonnaga (Mobile Marketing Center of Excellence, 2015).
Pööra tähelepanu ka väiksematele asjadele, nt kirjatüübile, mida kasutad turundusmaterjalides. Sellest loe aga lähemalt varasemast postitusest kirjafondi valikust siit.

Mida emad plaanivad osta 2021
Mida emad plaanivad osta 2021

Emad armastavad mobiiltelefone

Mobiiltelefon ei ole ammu enam pelgalt kõnedeks ja SMS saatmiseks. Emad armastavad neid kasutada kogu ostuprotsessi vältel alustades eelinfo uurimisest lõpetades maksmiseni välja. Edison research (2016) andmetel meeldib pooltele (51%) emadele internetis käia just läbi telefoni. Kuid eestlaste internetikasutuse uuringust selgub, et sotsiaalmeedias käivad läbi mobiili suisa 95% kasutajatest.

Adweek andmetel veedavad emad 2.8 tundi päevast mobiilis või tahvelarvutis.  Kas sinu turunduskampaaniad on mobiilisõbralikud?

Emad armastavad huumorit, nippe ja kaastundlikkust

Kaastunne on millenniumi emadele tähtis (Erica Ehm). Nad soovivad, et ettevõte oleks sotsiaalselt vastutustundlik.  Heaks näiteks on Bell „Let’s Talk“ kampaania. Igal aastal pööravad nad ühel päeval eriti suurt tähelepanu vaimsele tervisele läbi sotsiaalmeedia, kogudes samas ka raha heategevuseks.
Ka Eesti emad pööravad keskkonnale tähelepanu. Näiteks eri uuringute andmetel ostavad enim mahetooteid Eestis just väikelaste emad.
Samuti huumor ja asjatundlikud nipid on need, mis emasid paeluvad ning mida nad jagavad hea meelega edasi.

 

Kokkuvõtteks

  • Internet omab emade elus suurt rolli ja võtab suure osa nende päevast.
  • Väga tähtsal kohal on nutitelefon, kuid oluline on ka tahvelarvuti.
  • Emade esmane sotsiaalmeediakanal on Facebook.
  • Loo nö. vorst-vorsti vastu suhe, kus püüad emadele pakkuda sisu, mida nad vajavad ja läbi mille saad enda tooteid/teenuseid esile tuua.
  • Kuula, mida emad räägivad. Kui nad küsivad sinult otse, on lihtne, vasta. Kui nad aga arutlevad foorumites ja blogides, katsu anda asjalikku ja mitte puhtalt müügil põhinevat nõu. Räägi nendega ka siis, kui see ei puuduta mitte kuidagi sinu valdkonda. See tõstab sinu usaldusväärsust.
  • Keskendu emadusele kui naise „ema karjäärile“, mitte kui maailma raskeimale tööle.
  • Reklaamides kujutatakse isasid tihtipeale lõbusate ja kerge kiiksuga tegelastena. Proovi aga vahepeal neid rolle muuta ja las ka ema tundub mõnusalt humoorikas tegelane.
  • Internet on küll oluline, kuid ära unusta ka teisi reklaamikanaleid.

 

Lisalugemist

 

Brit Mesipuu Milos reklaam
Brit Mesipuu 

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu