TOP 30 SOTSIAALMEEDIA TURUNDUSE NÕUANNET EKSPERTIDELT

Sotsiaalmeedia turundus on üha enam liikumapanev jõud kogu turunduse mängumaal. Sellega tuleb tegeleda igapäevaselt, sest see on pidevas muutumises. See, mis töötas eelmisel aastal, ei pruugi seda teha täna. Oluline on pidevalt testida ja proovida uusi strateegiaid.

Tavaliselt süüvin mingisse teemasse konkreetsemalt. Sel korral  teen aga hoopis lühikese, lihtsama ja ülevaatliku postituse kuidas seda tööriista – sotsiaalmeediat – efektiivselt enda kasuks tööle panna.

Sushi Digital

Siin on 30 nõuannet, mida rakendada sotsiaalmeedia efektiivseks kasutamiseks turunduses:

  1. Loo persona –pane paika, kes on sinu ideaalne klient. Oma sisu loomisel mõtle alati sellele fiktiivsele isikule – kas see pakub talle huvi?
  2. Postita regulaarselt – see kasvatab sinu publikus usaldust ja mõjub hästi ka sinu rankingule.
  3. Paku relevantset sisu – ole kindel, et sisu, mida sinu jälgivad näevad (ja kuulevad) oleks huvitav ja sobiks hästi ka sinu brändi olemusega.
  4. Postita unikaalset sisu – püüa mitte liialt taasjagada oma varasemaid postitusi, sest su sihtrühm on seda tõenäoliselt juba näinud. Kui soovid olla silmapaistev, paku võimalikult palju uut ja unikaalset. Kuid vahepeal on omal kohal ka varasematele postitustele uue elu andmine.
  5. Jaga ja säutsu edasi – hea võimalus laiendada oma publikut ja näidata neile, et sa tead, mis on hetkel oluline.
  6. Ära alahinda „väiksemaid“ sotsmeediakanaleid – testi ka Pinteresti, Tumblr, Google+ etc. Võid üllatuda saadud tulemustest! Kuid arvesta punktis 17 öelduga.
  7. Ole võimalikult nähtav – ära karda jälgida mõnd oma konkurenti. Miks mitte isegi vahel tema lehel sõna võtta?!
  8. Ole abistav – vasta küsimustele ja kommentaaridele, olgu need siis positiivsed või negatiivsed. Aga jälgi, et seal ei oleks CTA või müügi stiilis vastust. Näita, et sa tõepoolest tahad aidata. Tekkiv usaldus kasvatab positiivseid emotsioone sinu toote/teenuse vastu ja seega ka suurenevad müüginumbrid.
  9. Katseta eri stiile – eksperimenteeri piltidel jt graafilistel materjalidel värvi ja paigutusega, et leida kõige paremini sihtrühma kõnetav stiil. Seda on hea teha split testiga jälgides milline postitus saab enim kaasatust. Samas ära unusta, et see peab peegeldama ka sinu olemust. Kui oled leidnud selle „õige“, kasuta järjepidevalt.
  10. Õpi tehtud vigadest – analüüsi varasemaid postitusi, mis töötas, mis mitte. Püüa edaspidi vältida selliseid, mis suurt kaasatust ei toonud.
  11. Kasuta pilte, eriti Twitteris – pildiga säutsude kaasatus on suurem kui vaid teksti sisaldavad postitused.
  12. Tee 100 tähemärgiseid säutse – sedasi jääb jagajatel ruumi lisada ka enda poolne kommentaar või @tag.
  13. Lõpeta like ja jagamiste püüdmine…või siiski mitte?– katsu kaasata oma publikut postitustega, mis kutsuvad kaasa rääkima ja koostööle. Kui nad leiavad, et postitus on huvitav, jagavad seda niikuinii. Samas on mõningaid uuringuid, kus soovitatakse just teha selge CTA, et jälgija saaks selgelt aru mida teha tuleks.
  14. Kasuta erinevaid sisuformaate – ole kindel, et enamus postitustest on hästi bränditud. Ära karda kasutada erinevaid formaate (mis on end varasemalt hästi tõestanud). Nt küsimustikud, pildid, lühemad vs. pikemad tekstid jms.
  15. Tee live’e – FB ja Twitter live, Google Hangouts jne on head vahendid selleks.
  16. Kasuta hashtage strateegiliselt – ära lisa oma postitusele kõikvõimalikke hashtage lihtsalt niisama. Kasuta paari oma brändile omast. Kui soovid aga jõuda veelgi suurema publikuni, uuri, mis on hetkel trendikad.
  17. Tee vähem aga korralikult – ära püüa olla kõikjal lihtsalt kohaloleku pärast. Sellega võid kiirelt läbi põleda. Vali välja oma sihtrühmale sobivaim ja tee head tööd just selles. Kui seal on tugev põhi laotud, vali välja järgmine.
  18. Paku värsket sisu – säilita oma kanal värskena. Kui vaja, kasuta ajastatud postitusi. Selleks on ka mitmeid tööriistu nii lehe enda sees, kui ka väliselt SproutSocial ja Hootsuite
  19. Enne jagamist loe läbi – nii imelik, kui see ka ei tundu, paljud loevad läbi vaid pealkirja ja esimese lõigu ning arvavad, et see on väärt jagamist ka oma lehel. Pea meeles – kõik, mida sa jagad, peegeldab sinu brändi olemust.
  20. Ole kursis oma konkurentidega jälgi, mida nemad postitavad, millist postituse mustrit kasutavad. Kui see tundub neile edu toovat, katsu teha sarnaseid. Samas ole autentne.
  21. Korralik video – videod saavad suurima kaasatuse. Tee nad korralikult ja vajadusel kuluta tegemiseks rohkem raha. Kui postitad videoid FB-s, kasuta otse FB-sse üles laadimist, sest selliselt on võimalus saada 4 korda paremat tulemust kui nt YouTube’ist jagatuna.
  22. Mängudneed on ühed vähestest asjadest, mis meelitavad inimesi sinu juurde nagu mesilasi meepotile.
  23. Loo suhteid superfännidega – võta aega ja suuna neile palju tähelepanu. See tasub end hiljem kuhjaga kätte läbi nendepoolse ustava jälgimise ja sinu sisu jagamise.
  24. Teavita e-maili listi – hea viis sihitud liikluse saamiseks. Saada sotsmeedia postituste ülevaateid ka e-maili listile.
  25. Kasuta enda loodud graafikat – kuigi pildipanga fotod toimivad ka, saad tavaliselt alati suuremat kaasatust just enda loodud piltidega.
  26. Julgusta oma töötajaid kaasatusele – inimesed, kes töötavad sinu ettevõttes, on parimad toetajad. Julgusta ja tunnusta neid, kui nad on aktiivsed ka sinu sotsiaalmeediakanalites.
  27. Ole autoriteet – positsioneeri end kui liidrit oma tegevusvaldkonnas. Loomulikult peab seda toetama ka sinu loodud sisu. Ole kindel, et tegemist on vaid asjaliku ja õigetel faktidel põhineva sisuga.
  28. Pinterest = #1 Googles? – Google armastab Pineresti. Vaid Facebook on Google jaoks veel olulisem. Kasuta seda teadmist ära. Väiksel firmal Googles ette jõuda ei ole just lihtne. Küll aga on see võimalus Pinterestis. Olles heal kohal seal, kuvab ka Google sinu postitusi eespool. Ja kui otsitakse miskit, mis toob esiotsa sinu Pinterest pildi, toob see suurema tõenäosusega ju ka liiklust ka otse sinu lehele. Nipid selle saavutamiseks leiad siit.
  29. Võta riske – aeg ajalt tee midagi tavapäratut. Ära karda sellega kaotada oma mainet ja ettekujutust sinu brändi tavapärasest olemusest.
  30. Tee sotsmeedia audit tee seda regulaarselt, et veenduda kas kasutad neid kanaleid ikka efektiivselt. Samuti jälgimaks selle muutumist ajas.

LISALUGEMIST