21 põhjust, miks su ettevõte peaks kasutama sotsiaalmeediat

Millist kasu toob ettevõtte konto loomine sotsiaalmeedia kanalitesse? Kui sul ei ole oma ettevõtte kontot, või pead plaani, kas jätkata või mitte, on see artikkel sinule. Toon välja põhilised punktid, kuidas sotsiaalmeedia aitab sul ärilisi eesmärke saavutada.

Sotsiaalmeedia eelised brändi ülesehitamisel

1.     Ettevõtte tuntuse kasvatamine

Peaaegu pool maailma elanikkonnast kasutab sotsiaalmeedia platvorme ning just seetõttu on see sobiv koht uute potentsiaalsete klientide leidmiseks.

Ligi 60% Instagrami kasutajatest väidavad, et nad avastavad antud platvormi vahendusel pidevalt uusi tooteid ja teenuseid.

2.     Isiklik lähenemine

Selleks, et jõuda juba olemasolevate jälgijateni, ning kaasata ka uusi kliente, tuleb sul näidata oma brändi nii-öelda inimlikku külge. Millised on sinu brändi väärtused? Milline on ettevõtte töökeskkond? Kas sinu tooted tõesti toimivad? Kes on need inimesed, kes sinu ettevõtte taga seisavad?

Isiklikult lähenemine on üks sotsiaalmeedia peamisi eeliseid, tekitades inimestes rohkem usaldust. Tutvusta oma lojaalseid kliente ka teistele, näita kuidas nad sinu tooteid kasutavad ning millist mõju need on avaldanud.

Omast kogemusest saan öelda, et just postitused klientidest ja töötajatest on need, mis saavad tihtipeale suurimat tagasisidet.

3.     Brändi kehtestamine

Ükskõik, millises tööstusharus sinu ettevõte tegeleb, pakub sotsiaalmeedia sulle võimaluse oma brändi parimast küljest näidata. Nagu öeldakse – ei ole igavat tegevusala, on igav sisu. Seega mõtle, kuidas sa saaksid esmapilgul „igavat“ toodet / teenust tutvustada huvitava lähtenurga alt.

Nagu toodete ja teenuste reklaamimine, on ka brändi olemuse kehtestamine ideaalne viis usalduse loomiseks.

4.     Silma paistmine

Enamik sotsiaalmeedia kasutajaskonnast logib oma kontosse sisse vähemalt kord päevas. Paljud viskavad sellele pilgu peale isegi mitu korda päevas.

Sotsiaalmeedia annab sulle võimaluse suhelda oma fännide ja jälgijatega iga kord, kui nad seda külastavad. Tee huvitavaid ja informatiivseid postitusi, et jälgijatel oleks ka reaalne huvi sinu postitusi lugeda. Väärtuslikku sisu luues paistad klientidele silma, mistõttu on sinu ettevõte esirinnas, kuhu nad vajadusel pöörduvad.

Sotsiaalmeedia kasulikkus ettevõttele
Sotsiaalmeedia kasulikkus ettevõttele (allikas)

Sotsiaalmeedia eelised ettevõtte tuntuse kasvatamisel

5.     Inimeste suunamine koduleheküljele

Sotsiaalmeedia postitused ja reklaamid on ettevõttetele soodne võimalus inimeste koduleheküljele suunamiseks. Hea sisu jagamine, näiteks oma blogist sotsiaalmeedia kanalitesse, on suurepärane võimalus suurendada liikumist kodulehele ja seeläbi lugejate arvu.

Püüa pakkuda väärtuslikku sisu, ilma, et kõlaksid liiga ennast reklaamivalt. Veendu, et sinu sotsiaalmeedia kontodel oleks olemas ka ettevõtte kodulehekülje aadress, et inimesed saaksid mugavalt selle üles leida.

Öeldakse, et Facebookile ei meeldi linkpostitused. Orgaanilist levikut pidavat seetõttu vähem saama. Ise kasutan neid aga siiski, kui olen oma kodulehele uue artikli üles seadnud. Ja päris ausalt, ega ei saa kurta ei liikluse ega Facebooki orgaanilise reachi üle.

6.     Suurenda müüki

Sõltumata selles, mida müüa soovid, aitab sotsiaalmeedia sellele kaasa. Erinevad sotsiaalmeedia kanalid on ettevõtte müügiprotsessi oluline osa – nende kaudu saad tuua toote või teenuse suurema hulga klientideni.

Sotsiaalmeediat kasutavate inimeste arv kasvab ning müügistrateegiad arenevad. Seetõttu muutuvad sotsiaalmeedia platvormid tooteotsingute ja e-kaubanduse jaoks järjest olulisemaks. Praeguses e-maailmas on tulemuslik omavahel ühendada sotsiaalmeedia turundusstrateegiad ja müügieesmärgid. Väga vale suhtumine on, kui arvatakse, et las see sotsiaalmeedia elab oma elu, reaalsed müügi- ja turundustrateegiad tehakse aga neid sisse mitte arvestades.

7.     Koostöö mõjuisikutega ehk suunamudijatega

Üks populaarne viis brändi tuntuse ja usaldusväärsuse kasvatamiseks on teha koostööd mõjuisikutega. Edukuse korral võib müük tõepoolest kasvada. Oman ka ise mitmeid häid kogemusi selles osas.

Mõjuisikud, paremini tuntud kui influencer-id (või uus eestikeelne sõna suunamudijad), omavad juba suurt jälgijaskonda, kellele sinu tootest või teenusest rääkida. Kuid pane tähele, et alati ei too parimat tulemust suurima jälgijate arvuga influenceri kaasamine. Oluline on, et tema jälgijate hulgas oleks maksimaalselt palju sinu sihtrühma kuuluvaid inimesi. Seega vali influencerite hoolikalt.

Sotsiaalmeedia eelised sisu loomisel ja levitamisel

8.     Reklaami sisu

Sisu reklaamimine on suurepärane võimalus tuua inimesteni oma teadmised, tõestades sellega ettevõtte kompetentsust ja kasvatades publikut.

Selleks, et kasutada sotsiaalmeedia võimalusi oma ettevõtte jaoks maksimaalselt ära, veendu, et sul on olemas kindel sisuturunduse plaan.

9.     Võimalus minna viraalseks

Kui inimesed hakkavad sinu postitusi meeldivaks märkima, kommenteerima ja jagama, jõuab kõnealune sisu ka teistele sihtrühmadele, nende sõpradele ja jälgijatele. See võib lõppeda tuhandete, laias maailmas isegi miljonite jagamistega.

Jagamised, meeldimised ja kommentaarid kasvatavad inimeste teadlikust sinu brändist. Paraku pole aga sisu ülikiire levik kerge ülesanne, kuid ilma sotsiaalmeediata oleks see hoopis võimatu.

Postituse viraalseks minemise juures on minu arust kõige põnevam see, et tihtipeale ei oska seda alguses ettegi näha. Nii on mul mitu head kogemust ühe autokooli postitustega, kus esialgu „tavalised“ huumoripostitused on saanud üle 200 000 oragaanilist reachi ja ühel isegi üle 5500 kommentaari.

Sotsiaalmeedia kasutamise eelised kommunikatsioonis

10.  Maine kujundamine

Kliendid räägivad sinust sotsiaalmeedias, tekitades sellest osakese sinu digitaalsest jalajäljest. Postitustes tuleks üldjuhul tuua esile vaid positiivne, kuid mõningas olukorras tuleb adresseerida ka negatiivset, et vältida probleemi suureks minemist.

Keegi väidab sinu ettevõtte kohta midagi, mis polegi tegelikult tõsi? Igal lool on kaks külge – jaga ka enda oma, kuid tee seda viisakalt ja professionaalselt. Keegi kiidab sinu ettevõtet? Pööra talle tähelepanu ja täna teda heade sõnade eest.

Sotsiaalmeedia olulisus kriisisuhtluses.
Sotsiaalmeedia olulisus kriisisuhtluses (allikas)

11.  Kommunikatsioon kriisiolukorras

Kas sinu ettevõttel on kriisiolukordade lahendamiseks juba plaan valmis? Väiksematel ettevõtetel ei pruugi olla ohtu, et mõni skandaal eriti suureks puhutakse, kuid isegi väiksem arv negatiivseid postitusi võib olla suureks mõjutuseks.

Vaikimine ei ole sotsiaalmeedias alati parimaks lahenduseks. Pole halb mõte varuda ideid selleks, kuidas käituda negatiivsete olukordade lahendamisel. See aitab sul olla valmis ka halvemates olukordades.

12.  Klientide ja jälgijate kaasamine

Sotsiaalvõrgustikud annavad sulle võimaluse suhelda oma klientide ja fännidega otse. Erinevalt traditsioonilistest meediaplatvormidest, mis pakuvad vaid ühepoolset väljundit, on sotsiaalmeedia kanalid mõeldud kahepoolseks suhtluseks.

Kui soovid, et sinu kliendid ja jälgijad oleksid kaasatud, pead ka ise asjasse aega pühendama. Ole aktiivne, küsi küsimusi ja vasta tehtud postituste kommentaaridele ja seal esitatud küsimustele.

13.  Klienditeenindus

Inimesed soovivad, et ettevõtted on kättesaadavad ka sotsiaalmeedias. Nad pöörduvad nende platvormide poole eeldades aktiivset ja head klienditeenindust. Uuringute järgi suisa 80% sotsiaalmeedia tarbijatest kasutavad seda kanalit ka ettevõttega kontakti saamiseks.

Sotsiaalmeedia eelised ülevaate saamiseks

14.  Ülevaade sotsiaalmeedias toimuvast

On oluline silm peal hoida sotsiaalmeedias toimuval: mida räägitakse sinu brändi kohta, kuidas käituvad sinu konkurendid ja milliseid võtteid kasutavad teised brändid. Nii saad uusi ideid potentsiaalsete klientide kaasamiseks.

Selleks, et hoida silm peal, mida internetis sinu ettevõtte kohta räägitakse, kasuta näiteks Google Alertsi teavitusi.

15.  Klientide tundma õppimine

Sotsiaalmeedia annab sinu jälgijate kohta palju teavet. Seda teavet saad edukalt kasutada kasulike äriotsuste tegemiseks – mis tooteid ja teenuseid pakkuda, millised on müügiprotsessi kitsaskohad jpm.

Suuremad sotsiaalvõrgustikud võimaldavad sul analüüsimiseks kasutada erinevaid tööriistu. Nende abil on sul võimalik saada ülevaade, milline on sinu sihtgrupp. Vastavalt sihtgrupile on sul võimalik kohandada oma turundusstrateegiat.

Millenniumlased ja tagasiside saamine sotsiaalmeediast. Telus
Millenniumlased ja tagasiside saamine sotsiaalmeediast. Telus

16.  Tagasiside

Tagasiside on ettevõttele väga kasulik, ka negatiivne. Negatiivsete arvamuste puhul tuleks aga kiirelt probleemiga tegeleda.

Sotsiaalmeedia kasutamine võimaldab sinu ettevõttel kliente ja jälgijaid analüüsida ning läbi selle paremuse poole areneda.

17.  Konkurentsi jälgimine

Samuti on oluline teada, mida arvavad inimesed ka sinu konkurentide kohta.

Näiteks võid niiviisi leida nende komistuskivid ja pakkuda omalt poolt hoopis paremaid tooteid või teenused. Sellega võidad inimeste poolehoiu ning kogud endale uusi jälgijaid.

Oma konkurentsil silma peal hoides oled teadlik, kui nad toovad turule uue toote või käivitavad kampaania, mille järgi saad ka oma ettevõtte tegevust korrigeerida.

Samuti tasub olla kursis, millised reklaamid neil parasjagu jooksmas on. Selleks mine vaata ettevõtte Facebooki lehel „Page Transparency“. Sealt näed, kas on praegu jooksvaid reklaame. Kui on, saad klikkida ja tutvuda, millised need on.

18.  Käi ajaga kaasas

Tänases internetimaailmas muutuvad asjad kiirelt ja sa ei saa endale maha jäämist lubada. Läbi sotsiaalmeedia on sul võimalik hoida ennast kursis, mis toimub just sinu tööstusharus – jälgi valdkonna blogisid, uudiste portaale, sotsiaalmeediagruppe jne. Nii oled alati infomeeritud eelseisvatest muudatustest, mis võivad mõjutada sinu ettevõtte tegevust.

Sotsiaalmeedia eelised reklaamtegevuses

19.  Sihtrühmale suunatud reklaam

Sotsiaalmeedia on suurepärane ja taskukohane viis oma äri reklaamimiseks. See võimaldab võimsat ja mitmekülgset reklaami suunamisvõimalust, et jõuaksid oma kampaaniaga õige publikuni.

Reklaami suunates on sul mitmeid valikuid: saad suunata põhinedes huvidele, soole, asukohale jne. Niiviisi näevad reklaami vaid potentsiaalsed kliendi ja sina saad võtta oma eelarvest maksimumi.

20.  Nö. soojadele kontaktidele reklaami suunamine

Paljud inimesed küll sirvivad veebilehekülge, paigutavad ehk paar toodet ostukorvigi, kuid lahkuvad seejärel ilma ostu sooritamata. Need isikud on sinu kõige tõenäolisemad kliendid, sest nad on juba sinu kodulehekülje leidnud ja tooteid või teenuseid vaadanud.

Kasutades selliste klientide jälgimisvahendeid nagu Facebook Pixel, saad näidata neile täpselt neid reklaame, mille vastu on nad sinu koduleheküljel sirvides huvi üles näidanud. Selleks, et nende huvi ei kaoks, tulekski kampaaniaid neile uuesti näidata.

Sotsiaalmeedia eelised ROI analüüsimisel

Sotsiaalmeedia ROI arvutamine. Socialbackers
Sotsiaalmeedia ROI arvutamine. Socialbackers

 

21.  Aruandlus ja analüüsid

Tihtipeale on turundajatel keeruline tõestada investeeringutasuvust (ROI). Kasutades sotsiaalmeedia analüütika vahendeid, näed turundustegevuse mõju jälgijate arvu muutustest kuni sooritatud ostudeni välja.

Näiteks võimaldab Google Analytics jälgida liiklust sinu koduleheküljel, mis on saavutatud kas läbi sotsiaalmeedia, konversioonide, uudiskirja või tasulise reklaami.

Ning UTM parameetreid kasutades on väga hea jälgida, millised sotsiaalvõrgustikud toovad sinu ettevõttele kõige rohkem kasu.

 

Kui sul ei ole veel oma Facebooki kontot, tule koolitusele! Annan nõuandeid kuidas konto seadistada ja targalt turundada. Vaata koolitust siit!

 

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus
Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu