Nõuanded edukaks jõulukampaaniaks vol 2

Eelmises jõulukampaania artiklis kirjutasin sammudest, millele mõelda enne kui jõulukampaaniat planeerima hakkad. Seekord toon sinuni aga konkreetsed mõtted.

Eks kõik sõltub muidugi sinu eelarvest, kuid silma paistmiseks, on vaja ka millegagi silma paista! Kanada lennufirma alustas ambitsioonikat projekti, mille eesmärk on teha pühade ajal 12 000 mini-imet. Kogu personal osales jõupingutustes, et jõuluhooajal rõõmustada üle 13 000 inimese. Mõte muidugi ülitore, kuid minu ettevõte küll sellist kulutust üle ei elaks. Aga vaata siiski siit seda kampaaniat!

Pikema sissejuhatuseta, siin nad on!

1.   Jõulukampaania hakkab kodulehest ja sotsiaalmeediast

Pühadehooaeg võib moodustada peaaegu 30% ettevõtete aastakäibest, mistõttu on see ideaalne aeg tulude suureks suurendamiseks. Seetõttu võib oma kodulehe ettevalmistamine pühade ostlejate jaoks olla parim turunduskampaania. Jõulupühade teema kodukale sisse toomine loob meeleolu ja uuringute järgi suurendab ka ostusoovi.

NB! Veendu, et su koduleht skaleerub korralikult mobiilile! Sa ei saa lihtsalt eirata mobiiltelefonide võimsust, pigem peaksid just seadma selle seadme esiplaanile. Mõned ettevõttes on lausa nii kaugele läinud, et nt Amazon tegi spetsiaalsed pakkumised mobiilist kodulehele tulijatele. See tõstis muidugi nende mobiilirakenduse liiklust ja suurendas kasutajate seotust ka hiljem sellega.

Seega sõnumite optimeerimisel mobiilile veendu, et kõik oleks muretult teostatav ja nähtav ka sellelt väiksemalt ekraanilt. Pole midagi ebameeldivamat kui pisikeses kirjus teksti-pildi kombinatsioonis peamise sõnumi leidmine või imeväikeses vormis oma andmete sisestamine.

Kodulehe disaini kontrastsus
Jälgi, et kontrastsus oleks paigas

Kuid mitte ainult koduleht. Samamoodi ehi ära oma sotsiaalmeediakontod.

Veel jõulukampaania mõtteid kodulehele, et ostukorvi summat tõsta:

  • Tasuta kohaletoimetamine – telli väärtuses X ja saad kaubad tasuta koju. Seeläbi tõstetakse tihtipeale oma ostukorvi väärtust.
  • Kingitus kõigile, kes ostavad mingi kindla toote, summa ulatuses jne. Vaata punkti 5.
  • Ei suuda valida? Need on TOPP 5 toodet, mida teised on kingituseks ostnud. – Loomulikult ei pruugi need üldse sellised olla aga… sa tahad neid tooteid promoda (,sest sul on neid üle).
  • Enne „maksa“ nuppu vajutamist pop-up „Kas kõigile said kingid? Vaata korra veel!“ ja siis link poodi.

2.   Jõulukingitused ja -mängud

Jõulud panevad paljud kingi tegemise lainele. Võid proovida seda ju ka sina läbi sotsiaalmeedia loosimängu*. Pane loosi üks suur või mitu väikest auhinda. Minu kindel soovitus on aga see, et auhind peaks olema midagi, mida sa ise pakud! Lihtne on loosida reisi või iPhone. Saad palju mängijaid. Kuid peale mängu ei huvita neid absoluutselt, mida sa tegelikult pakud. Seega nad ei suhestu enam su postitustega ja Meta vaatab, et hmm.. jälgijate arv kasvas, kuid engagement mitte. Seega tõmbab seda niigi pisikest orgaanilist reachi veelgi alla.

Tavapärase liitu-jaga-võida (mis muide on keelatud!)  asemel tee seda teist moodi. Palu postituse all kirjutada sõbra nimi, kellele auhinda sooviksid anda koos väikese põhjendusega. Lase kirjutada, miks just tema osalejana peaks selle auhinna saama. Las ta laadib üles pildi, kui kannatamatult jõule ootab jne.

Auhinna võidab see, kelle kommentaar enim vastukaja kogus. Kuid mina paneksin siia ka selle klausli, et kolme esimese enim hääli saanud kommentaari vahel läheb auhind loosi. Miks? Et see hull sarijagaja pika puuga eest ära ei läheks ja teistel seeläbi motivatsioon püüda ära ei kaoks.

 Ja siin ma ei pea silmas mitte vaid FB mänge, ka Instagramis on nad omal kohal.

Facebooki loosimängu reeglid

Kuid NB! Facebooki loosimängu reeglite järgi ei saa olla mängu eelduseks see, et osaleja peaks like panema sinu lehele, jagama avalikult mängupostitust ja tag’ima sõbra. See on reeglitega vastuolus. Küll aga võib ta lihtsalt niisama, aktiivseks märkimata, sõbra nime sinna lisada.

Siin tulevadki appi sõnad stiilis „ole meie sõber“, „levita uudist“, „kirjuta kommentaari“ jne. Kohanda oma CTA-d ka peomeeleoluga – jõulusõber, kiri jõuluvanale või mida iganes.

* Kuid tuleb tunnistada, et hallates mitmeid kümneid FB lehti, on osad, mille puhul mängud on suht null levikuga. Samas teiste puhul toimivad veel väga eduliselt. Mul siin omad teooriad on, miks see nii on, kuid ma veel ei julge neid avalikult formuleerida.

3.   Sotsiaalmeedia eripakkumised

Pane jälgijad end erilisena tundma. Paku soodustusi, mis on kättesaadavad vaid sinu kontode jälgijatele – spetsiaalne allahindluskood, tasuta transport jms. Et asja põnevamaks teha, ja rohkem jutuainet jätkuks samal teemal, lisa eripakkumisele countdown.

4.   Jõulukombod

Keskmise tellimuse väärtuse (AOV) suurendamiseks paku toote- /teenuste komplekte. Tihtipeale on nad klientide seas populaarsed, kuna pakuvad suuremat väärtust kui eraldiseisvad tooted. Ja lisaks on ju koos ostes soodsamad.

Seejuures ühenda kombinatsioonid targalt – parema pakkumise loomiseks seo oma enimmüüdud tooted lisatoodetega. Saad tutvustada vähempopulaarsemaid tooteid (ja oma laojääki vähendada 😊 )

5.   Salapärane kingitus

Osta X väärtuses ja saad meie poolt tasuta kingituse väärtuses X peale kauba! Suurepärane võimalus tekitada põnevust. Kui natuke saladuse ust paotada soovid, võid tuua välja ka näiteid, mis seal olla võib. Ja eelmise punkti varjus – taaskord võimalus oma laojääke uue hooaja alguseks tühjendada.

Pakkumise rõhutamiseks võid veel öelda neid magusaid sõnu “piiratud väljaanne” ja see on saadaval ainult “kuni kaupa jätkub”.

6.   Praktiline abi

Paku võimalust tasuta alla laadida pühade teemalisi materjale – pilte, kalendreid, kaartide põhju jms. Kui huviline soovib neid saada, palu tal külastada oma kodulehte ja sisestada e-maili aadress, kuhu sa talle siis soovitud materjali saada. See on hea viis koguda e-maili kontakte ja hiljem neid ka turunduses kasutada! NB! Ole kursis aga GDPR reeglitega!

7.   Ole sotsiaalne

See tundub nii lihtne, kuid samas aeg ajalt unustatud väljund. Ei pea pidevalt midagi kinkima, mänge tegema ja uudiseid jagama. Sotsiaalsus tähendabki seda, et sa suhtled oma jälgijatega, küsid nende arvamust.

Kuigi mõnele võib meeldida ka pikem arutelu kirja panna, on lihtsam ja suurema kaasatusega kõikvõimalikud kas-see-või-teine postitused:

  • „Kumba eelistad – piparkooke või verivorsti? Miks?“;
  • „Aastavahetus pere või sõpradega?“,
  • „Uusaasta lubadused – jah või ei?“ jne.

Samuti võib pakkuda küsimuste esitamise võimalust ettevõtte ja toodete/teenuste kohta.

8.   Advendikalender

Paku iga päev oma fännidele tükike eksklusiivsest sisust. See võib olla lihtsalt allahindluskood või päevapakkumine, 24 tundi kestev kampaania, tasuta allalaaditav materjal, kuid ka varem mitte nähtud fotod ja videod.  

Üks mõte on mõnel päeval kalendrisse panna kinkekaart. See võib tagasi tuua palju enam, kui arvata oskad. On leitud, et 61% inimestest kulutab rohkem, kui kinkekaarti väärtus. Neist omakorda 75% teevad seda summas, mis on 60% rohkem, kui oli kinkekaarti väärtus. Pigem ju panen natuke oma raha juurde kui, et „kaotan“ raha ostes vähem kui kinkekaarti väärtus.

Või tehke oma töötajatega iga päev mingi põnev videopostitus, õpetage uusi luuletusi, jagage oma kingiideid, valige päeva päkapikk jne jne.

Advendikalender
Advendikalender

9.   Huvitav info

Kõikvõimalikud ülevaated ja asjalikud faktid pakuvad huvi paljudele. Ülevaate võid teha aasta populaarseimatest postitustest oma lehel või topp uudistest sinu valdkonnas.

Kuid see võib olla ka pisut „teemaväline“ – selle aasta populaarsed kingitused, DIY kingid, kingipakkimise abi (sinu materjalide abiga), jõulusalmid, retseptid ja palju muud. Mõtle, mis sinu sihtrühma huvitada võiks ja asu aga kirjutama. Või veel parem, koosta infograafik.

Vahel võib tunduda, et sinu ettevõtmine ei seostu kuidagi jõuludega. Vale, kes otsib see leiab! Näiteks Intel leidis seose, kus tehnika ja jõulud kohtusid. See leidis palju positiivset vastukaja ning lahket edasijagamist.

OfficeMax lõi esimese päris meme Elf Youself, mis muutus viraalseks ja on nüüd ka eraldi äpina saadaval. Ainuüksi esimesel hooajal sai ta üle 193 miljoni külastuse!

10. Fotokonkurss

Tee fotokonkurss. Teemaks nt sinu toote kasutamine alternatiivsel viisil – jõulukaunistusena, kinkide pakkimise juures, rõivastuse, ehtena jne. Ehk siis populaarne roheline mõtlemine ja keskkonnasääst.

Või lihtsalt üks jõulude meeleolus pildike, esimese lume selfie, kus oleks nähtaval kohal ka sinu toode/logo. Nö. päris pildid toimivad sotsiaalmeedias hästi seega jaga neid julgelt oma lehel.

Villased sokid ja karvane jalg
Saada pilt, kuidas kannad meie sokke?

Et see liiga promo ei paistaks, võid öelda, et mängu idee on leida uus ja huvitav moodus, kuidas sinu fännid sinu toodet/teenust reklaamiksid.

Jõulude väljakutse
Jõulude väljakutse

11. Challenge/väljakutse

Esita iga päev mingi väljakutse – kirjuta  4 realine luuletus, joonista jõulukaart, valmista jõulehe töölaual olevatest asjadest, ja palu see pildina jäädvustada.

Samas ei pea see olema just jõuluteemaline. Võid kõigi vahel, kes terve nädala osalesid, ka auhindu jagada. Või saab auhinna enim nädala jooksul like kogunud osaleja.

Samas võib proovida ka ilma auhinnata. Kui suudad piisavalt põnevalt selle teha, ei ole pidevalt präänikut vajagi 🙂 .

Jõulude väljakutse 2
Jõulude väljakutse 2

12. Heategevus = jõulud?

Vana hea klassikaline heategevus. Kuigi isiklikult ma väga ei fänna neid jõulude ajal. Neid on juba nii palju, et jätab minu arvates tunnetel mängimise maine juurde.

Aga hästi välja mõeldud ja asjalikult tööle pandud kampaania võib kindlasti head vastukaja leida. Üks selline oli kindlasti UNICEF’i Rootsi kampaania: “Likes don’t save lives“. Video sai üle 700 000 vaatamise ja üle 8 000 kommentaari. Raha koguti üle 600 000 lapse vaktsineerimiseks.

Erinevaid ideid, kuidas neid läbi viia, on muidugi palju. Mõned mõtted, mis esimesena pähe tulevad:

  • Kogume kodutute loomade varjupaigale loomatoitu ja viime koos ära. Nt kogumispunkt on kontor ja seal siis saab jooksvalt pildimaterjalina kajastada, mis seis on. Ka toojatest võib teha pilti ja postitada sots meediasse. Eks me kõik oleme veidi edevad  ja seega selline tunnustus mõjuks nii mõnelegi fännile tagant tõukena, et ka enda panus anda ja pildile pääseda.
  • Iga uus fänn/like pildile = X EUR.
  • Iga toote/teenuse ostult läheb X EUR heategevusele.
  • Kuuluta välja konkurss – parim heategu! Las sinu jälgijad sooritavad heateo ja teevad sellest pilti. Enimlikesaanud pilt saab ka väikse auhinna ning loomulikult hea karma!

Ise olen korduvalt teinud vehklejanna Julia Beljajeva lehel loomatoidu kogumise kampaania ja need on läinud üle ootuste hästi. Ei pidanud liituma lehega ega jagama, piisas pildile like andmisest. Tulemuseks 3700+ reaktsiooni, 3300+ kommentaari ja 1700+ jagamist.

Ja alati ei pea jagama rahalist “õnne”, vahel võib piisata lihtsalt heast sõnast! Ma näiteks tegin sellise üleskutse, mis levis ka täiesti hästi:

Levita positiivset sõnumit sotsiaalmeedias

Võid öelda näiteks, et ütle midagi head oma sõbrale, kelle eesnimi algab sama tähega kui sul jne.

13. Jõulud Google Adsis

Seadista oma märksõnad pühadeostu sooritajate püüdmiseks. Kui sa müüd naiste riideid, vali märksõnadeks “kingitus emale”, “riided pühadeks/firmapeoks”. Kõik sellised märksõnad nagu “puhkus”, “pühad”, “jõulud”, “hooaeg” jne lisavad vunki juurde.

Ka reklaamilaiendid on sel pühadeaegsel võidujooksul veelgi olulisemad.

XKCD's comic, Google Ads pealkirjad
XKCD’s comic, Google Ads pealkirjad

14. E-maili turundus

Ja ega te ei unustanud oma e-maili listi? Alusta pilkupüüdvast pealkirjast, kuid ära unusta tegutsema kutsuvat sisu.

15. Kasuta kampaanias UGC-d

Üks mu lemmikuid turundusviise – UGC! Las klient reklaamib sinu eest!

Kampaania sõnumisisu kujundamine on äärmiselt oluline. Oma toodete või teenuste kohta sisu saamine klientide endi poolt, kes seda naudivad ja soovivad oma sõpradega positiivseid kogemusi jagada, on parim turundusstrateegia.

Kliendid usaldavad teiste arvamust
Kliendid usaldavad teiste arvamust

79% inimestest ütleb, et UGC mõjutab nende ostuotsuseid tugevalt. Näiteks maailmakuulus kommibränd KitKat inspireeris oma kliente tegutsema, julgustades neid jagama viise, kuidas nad šokolaadi oma pühaderetseptidesse lisavad. Kliendikeskne lähenemine pühadenurga alt andis neile väärtuslikku sisu, mida jõulukampaaniaks jagada.

Looge sealjuures pühadepõhiseid hashtage ja julgusta kliente jagama oma pilte, videoid või edulugusid. Kindlasti seejuures hashtagi kasutades.

Vali loodav sisu vastavalt kanalile ja kohanda sõnumid nii eri kliendisegmentidele kui ka kampaania erinevatele etappidele.

Kliendid usaldavad teiste arvamust

16. Jõulukampaania viimase hetke ostjatele!

Viimase hetke ostjate jaoks teeb suurimat muret see, kas kingitused jõuavad õigel ajal kohale. Siit tuleb mängu aga sinu suurepärane pakkumine – maksa täna ja kink on sinu käes juba homme/ülehomme!

Mnjah, mõtled ehk, et tööd niigi palju ja kuidas ma seda pakkuda saan. Eks ta nii on jah, kuid kui mõelda selle peale kui paaripäevasele „projektile“, mis võib luua püsivaid suhteid, tasub see ehk siiski proovimist?

See võib olla ka hea viis saada uusi kliente! Kui tema tavapood kiiret transporti ei paku, teed seda sina ja ehk on ta edaspidi sinu lojaalne klient?

Lisamõtted

Ajasta pühadepostitus. Tänapäeval ei pea sa enam füüsiliselt arvuti taga istuma postituste tegemiseks. Ajasta lihtne pühadepostitus jõulupäevale, et leebelt end viimastele osturetkedele minejatele meelde tuletada.

Lisa kampaaniale spetsiaalne hashtag, et saaksid selle kulgu ja toimimist jälgida. Üks edukas hashtag’i kampaania oli TopShopil – #DearTopshop

Kasuta sotsiaalreklaame, et suurendada reachi.

Mobiilisõbralikkus – oluline märksõna, mida ei tohi unustada! Seda ei peaks vast enam mainimagi…

Ära unusta kampaania kokkuvõtet, et sellest teha omad järeldused järgmiseks aastaks. Mis olid eesmärgid ja mis tegelikkus? Mis töötas hästi, mis oleks järgmine kord vaja teist moodi teha?

Vaata ideid erinevateks pildipostitusteksja tekstipostitusteks.

On sul endal lisada siia mõni hea näide elust enesest? Hea meelega loeksin ka seda!

Brit Mesipuu Milos reklaam

Brit Mesipuu

Tegevjuht

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu