Instagram Story – täielik ülevaade!

Selle artikli eesmärk on aidata sul alustada oma ettevõtte, isikliku kaubamärgi või lihtsalt enda platvormil turundamise jaoks suurepäraste Instagram Storyde loomist.

Instagram käivitati esmakordselt 2016. aasta augustis ja sellest sai kiiresti sotsiaalmeedia üks kuulsamaid trende. Praegu on sellel päevas ligi miljard aktiivset kasutajat ja arv kasvab iga päevaga üha enam.

Alates selle käivitamisest on see suurendanud ka keskmist aega, mida kasutajad rakendusele kulutavad.

Kui palju aega veedetase päevas Instagramis Broadbandsearch.net

Kui palju aega veedetase päevas Instagramis Broadbandsearch.net

Instagrami andmetel muutsid Instagram Storyd Instagrami inimestele kohaks, kus jagada kõiki oma hetki – tipphetki ja kõike, mis on vahepeal. Instagram Storyd on inimeste jaoks lõbus ja loominguline viis end väljendada ja oma loovust näidata, kuid see on ka suurepärane võimalus brändidel oma seotust kasvatada, rohkemate inimesteni jõuda, bränditeadlikkust suurendada, oma veebisaidile rohkem liiklust juhtida ja ka rohkem müüa.

Mis on Instagram Story?

Instagram Storyd on lühikesed 15-sekundilised videod või fotod, mida saab jagada oma profiilil ja mis kaovad 24 tunni pärast. Kuid neid saab ka salvestada, loe sellest alt poolt.

Kui sinu profiil on koht kureeritud fotode ja videote jaoks, mida soovid oma jälgijatega jagada, on lood ehedamad ja reaalajas pilguheit sinu igapäeva elust. Need on eraldi seisvad fotodest või videotest, mille sa oma profiilile postitad.

Sõltuvalt sinu seadetest saavad neid näha kas ainult sinu sõbrad või siis kõik (avalik profiil). Suurim asi, mis eraldab lugusid tavapostitustest, on selle autentsus ja intiimsus.

Paljud ettevõtted kasutavad Instagram Storysid uue ürituse või toote kohta teate postitamiseks, äriteate edastamiseks või kulisside taha vaatamiseks, kuidas nende kaubamärk nii öelda tegelikult toimib.

Et oma Instagram Storyd tõesti popiks muuta, pead need kenasti redigeerima. Ma tean, et paljusid Instagrami Storysid ei redigeerita üldse, kuid kui soovid astuda uuele tasemele, tasuks seda kindlasti teha.

Üks lõbus asi Instagram Storyde juures on rohkelt valikud, mille abil saad oma fotode ja videotega loovust näidata:

  • Kleebised
  • Küsitlused
  • Teksti kirjutamine
  • GIF-id
  • Vabakäeline joonistamine / kirjutamine
  • Filtrid
  • Boomerang (Boomerang on lühike helitu klipp, mis mängib edasi-tagasi nii öelda silmusel. See on lahe funktsioon, mida saab kasutada näiteks jookide valamisel, kõndimisel, millegi esitlemisel jne)
  • Otseülekanded
  • Handsfree (võimaldab salvestada ilma salvestamisnuppu all hoidmata)
  • Loendur/Countdown (suurepärane reklaamide või ürituste jaoks)
  • Küsi mult midagi / Ask Me Anything
  • Viktoriinid
  • Liugurid / Sliders
  • Link veebisaitidele

Kuidas pikendada Instagram Storyde eluiga?

Peale kaduvate lugude on Instagramis ja lugude arhiivid ja tipphetked (Highlights).

  • Arhiiv – sinu arhiveeritud lood on aegunud (st möödunud 24 tundi) lood, mis on paigutatud mingisse kaamerarulli. Ainult sina saad neid vaadata, kui sa just ei otsusta neid edasi jagada.
  • Tipphetked/Highlights – Esile tõstetud lood. Esiletõst on ümmargune nii öelda vaheleht, mis kuvatakse sinu profiilil Bio all. See on rühm arhiveeritud lugusid, mille oled otsustanud pikemalt avalikustada ja salvestada gruppidesse.
Instagram Story Highlights

Instagram Story Highlights

Saad oma esiletõstmisi kohandada nii, nagu soovid – rühmita need erinevatesse kategooriatesse (reisimine, sõbrad, lemmikloomad, töö jne) ja saad isegi valida oma esiletõstmise kaanepildi. Seejärel saavad sinu jälgijad vaadata sinu Instagram Storysid ka siis, kui nende avalikustamist on möödas rohkem kui 24 tundi.

Miks peaksid kasutama Instagram Storysid?

Selles pole kahtlust – Instagrami lood on siin, et jääda. Kuigi mina isiklikult julgustaksin kasutama ka Facebooki Storysid 😊

Kui soovid, et sinu ettevõte jääks asjakohaseks ja oleks võimalikult palju seotud sinu vaatajaskonnaga, pead end sotsiaalmeedia trendidega kursis hoidma. Kolmandik kõige enam vaadatud Instagram Storysid pärineb ettevõtetelt. Miljonid ettevõtted on võtnud Instagram Storyd kasutusele oma publikuni jõudmise viisina ja see on nende jaoks osutunud väga edukaks.

50% ettevõtetest loob vähemalt ühe Instagram Story kuus, et säilitada seotust, nähtavust, konversiooni ja üldist bränditeadlikkust. Bufferi poolt läbi viidud uuringu kohaselt soovitatakse aga lausa 1-7 Instagrami lugu päevas!

  • Kasuta Instagram Storysid targalt, et saaksid oma publikut kasvatada. Kuna Instagram Storyd kestavad vaid 24 tundi, postita selle nägemise maksimeerimiseks siis, kui sinu jälgijaskond on veebis kõige aktiivsem.
  • Kasuta kindlasti ka asukoha tag’e, et muuta oma ettevõte kohapealses otsingus ja kogu maailmas paremini leitavaks.
  • Ära unusta luua ja lisada postitustele hashtage. See suurendab nii sinu loo leitavust kui ka vaatajaskonna meeldejäävust.
  • Ära unusta regulaarselt oma publikuga suhelda! Publiku heaks tundmaõppimise võimaluseks on seadistada küsitlused.
  • Esita küsimusi või lase oma jälgijatel küsimusi esitada, kasutades funktsiooni „Küsi minult midagi/Ask me anything“.

Mida rohkem sa oma publikuga suhtled, seda rohkem seotust saad! 59% millennialidest ja 70% Gen Z kasutajatest vaatavad Instagram Storysid. Nende Instagrami harjumused ulatuvad aga kaugemale, kui ainult sõprade ja pere lugude vaatamine.

VidMobi uuringu kohaselt otsib üks neljast millenniumlasest ja Gen Z vanusest Instagram Storyst infot toodetest või teenustest, mida nad soovivad osta. Seega see on suur tõestus selle kohta, et Instagram Storyd on midagi palju enamat kui lihtsalt nähtavuse suurendamise tööriist – see on tõhus reklaamivahend.

Seda teades on Instagram oma lugudesse kaasanud e-kaubanduse funktsioonid:

  • Ostukoti teatis / Shopping bag notification – see võimaldab kasutajatel klõpsata otse loos oleval kleebisel ja osta saidil olevaid esemeid. See aitab luua kasutajatele lihtsa ja sujuva ostukogemuse.
  • Nn. pühkimisfunktsioon / Swipe up – võimalus lisada oma Instagrami loole Swipe up funktsioon, millel libistades viib lingitud leht ettevõtte kodulehele. See aitab juhtida liiklust sinu veebisaidile ja suurendada müüki.

Käivita Instragam Storyde reklaamid

  1. aasta märtsis avas Instagram kõikidele oma ettevõttekontodele Instagram Story reklaamid. See võimaldab ärikontodel kasutada võimalust sihtida just Instagrami lugude vaatajaid. Instagram Story reklaame saad seadistada näiteks Facebook Business konto kaudu valides avaldamise kohaks „Instagram Story“.

Milliseid Instagram Storysid teha?

Jaga vihjeid

Instagram Storyd on parim viis kasutajate kiusamiseks tulevaste toodete või teenuste vihjete edastamisega. Võid isegi luua spetsiaalse hashtagi, et oma uue toote kohta kõik sarnased postitused ka Instagrami seinal kokku koguda.

Viktoriinid

Airbnb kasutab lugude abil oma jälgijatega suhtlemiseks lõbusaid, kaasahaaravaid ja interaktiivseid reisimisega seotud viktoriine.

Mõnes oma loos kasutavad nad näiteks küsitlusi, et lasta jälgijatel oma fotode asukohad ära arvata.

Instagram Story AirBnb. Buffer.

Instagram Story AirBnb. Buffer.

Ajatundlikud pakkumised ja reklaamid

Kuna Instagram Storyd toimuvad reaalajas ja on saadaval vaid 24 tundi, on need ideaalsed võimalused kiireloomulisuse teate edastamiseks.

Instagram Storyd on näiteks hea viis piiratud aja pakkumiste edastamiseks. Lisa sooduskood vaid Storysse ja jälgi, kuidas see toimib.

Reklaami häid pakkumisi ja blogipostitusi

Hopper kasutab Instagrami lugusid ja funktsiooni „Swipe up“, et anda oma jälgijatele teada uusimatest pakkumistest ja blogisisust.

Instagram Story.Hopper. Buffer.

Instagram Story.Hopper. Buffer.

Juhised ja õpetused

Instagrami lugude slaidiseansi formaat muudab selle ideaalseks õpetuste ja juhiste edastamise viisiks. See sobib suurepäraselt retseptide, juuste ja meigi õpetuste, isetegemise ja kodu renoveerimise projektide jaoks.

Instagram Story Clinique õpetus

Instagram Story Clinique õpetus

Koostöö

Suurenda oma märgatavust, tehes koostööd mõne teise kaubamärgi või influenceriga. Veendu aga, et reklaami korral oleks kindlasti postitus ka vastavalt märgistatud.

Instagram Storyde kaudu saad koostööd teha mitmel viisil:

Instagrami ülevõtmine / Takeover

Võite vahetada Instagrami kontosid ja lasta teisel kasutajal ühel päeval sinu kontot hallata.

Postitage üksteise fotosid

See on lihtsaim viis koostööks. Kuid ära unusta teist inimest tag’ida.

Eksklusiivsed kingitused

Koostöö üks populaarsemaid põhjusi on kingituste saamine. See võib olla tootepakett, teenus, liikmelisus, tellimus või isegi võimalus ise influenceriga kohtuda!

Loenduriga kleebised

Loendurid sobivad suurepäraselt toote / teenuse turule toomiseks või ürituste jaoks, et tekitada meeleolu ja põnevust. Samuti saate loendurikleebiste abil teada anda peagi lõppevast müügist või kampaaniast, luues FOMO tunde.

Instagram Story loenduriga kleebis

Instagram Story loenduriga kleebis

Kasutajate loodud sisu jagamine (UGC)

Kasutajate poolt märgistatud fotode jagamine on nutikas viis klientide kaasamiseks ja kasutajate tutvustamiseks.

Lood on ideaalne koht UGC kuvamiseks, kui oled oma Instagramis seinal ühtset joont ajamas ja sinna ehk kõik kasutajate pildid ei sobiks. Sedasi hoiad sa oma ajajoone puhta ja selgena kuid ei kaota võimalust võtta lisakrediiti Instagram Storydes jälgijate piltide jagamisel.

Samuti on oluline UGC nii öelda materjali postitamine, et saaksid oma jälgijatele teada anda, et pöörad neile tähelepanu ja nad on sinu brändile olulised.

Behind-the-Scenes

Osa Instagram Storyde atraktiivsusest on selle lähedus. Paljud ettevõtted kasutavad Instagrami lugusid, et viia kasutajad sündmuste ja fotosessioonide telgitagustesse.

See annab sinu jälgijatele sinuga otsesemad suhted ja paneb neid tundma, et nad saavad laheda ja eksklusiivse pilgu sellele, kuidas asjad kardina taga käivad.

Lavatagused lood sobivad hästi näiteks ürituste jaoks, sest see võimaldab kasutajatel olla osa sündmusest ilma, et nad seal tegelikult peaksid viibima. See võimaldab ka brändil oma sündmust reklaamida ilma oma voogu ummistamata.

Reaktsiooniliugurid / Reaction Sliders

Reaktsiooniliugurid on teatud tüüpi kleebised, mille abil saad hinnata, kui palju sinu jälgijatele meeldib näiteks postitatud foto.

Brändid kasutavad liugureid, et suurendada oma seotuse määra.

Kuigi saad valida liuguril kasutatava emotikoni, kasutavad enamus brände tavaliselt südamega liugurit, et saada teada, kui palju jälgijad nende toodet armastavad.

Instagram Story emoji slider

Instagram Story emoji slider

Uus postitus

Instagram muutis oma algoritmi, mis põhineb konkreetse kasutaja eelistustel, tuginedes muu hulgas meeldimisele, jälgimisele, otsingutele. Seetõttu ei pruugi kasutaja alati näha nende inimeste uusimaid postitusi, keda ta jälgib.

Siin tulevad kasuks Instagrami lood.

Saad oma voo uue postituse kohta postitada teaser Instagram Storysse, kus läbi CTA julgustad neid sinu profiilile liikuma.

Uue postituse CTA

Uue postituse CTA

Võistlused

Kuna Instagrami lood on üleval vaid 24 tundi, on nad oma olemuselt seotud kiireloomulisusega, mis on suurepärane viis võistluse või kingituse reklaamimiseks. Leia Instagrami mängu nõuandeid siit.

Teise võimalusena võite korraldada oma profiilil võistluse ja seda oma lugudes reklaamida.

Nagu algoritmi muutmise kohta varem mainisin, on tõenäoline, et sinu jälgijad ei pruugi seinal olevat võistluspostitust märgata. Nii et selle postitamine oma lugudesse toob sinu võitlusele rohkem silmapaare.

Instagram story mäng

Instagram story mäng

Instagram Storyd on muutunud paljude sotsiaalmeedia turunduse strateegia oluliseks osaks ja see peaks olema ka nii sinu ettevõttes. Lase fantaasial lennata ja räägi oma ettevõtte lugu Instagram Storyde kaudu.

Alusta küsimustega vestlust, küsitlusi, räägi oma toodetest või teenustest lugusid, paku kaadritaguseid stseene, jaga ideid oma jälgijatega.

Kuid ära unusta ka oma jälgijatega vestluse loomist. Küsi nende arvamust, postita nende fotosid või videoid ja küsi tagasisidet.

Soodusta oma lugude kaudu nende kogukonnatunnet ja hoia seda pidevalt ja järjekindlalt postitades ning neid kaasates.

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus

Brit Mesipuu

Tegevjuht

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu

 

Lugu ilmus koostöös VeedYou Mediaga.