ERI PÕLVKONNAD, ERI SOTSMEEDIA PLATVORMID – KES? KUS? KUIDAS? MIKS?

ERI PÕLVKONNAD, ERI SOTSMEEDIA PLATVORMID – KES? KUS? KUIDAS? MIKS?

Sotsiaalmeedia platvormid annavad enneolematult palju infot oma kasutajate kohta – vanus, sugu, elukoht, pereseis on vaid väike osa sellest. 2016 a-l oli üle 2,3 miljardi aktiivse sotsmeedia kasutaja üle terve maailma. Kusjuures iga päev lisandub 1 miljon uut aktiivset mobiili kaudu kasutajat. See on 12 kasutajat iga sekund!  Keskmiselt omatakse 5,54 erinevat sotsiaalmeedia kontot ja vaadatakse neid 17 korda päevas.  Ja nt FB kasutajatest 87% on millenniumi põlvkonna esindajad ehk siis järgmine põlvkond tarbijaid.

Samas reklaam sotsiaalmeedias on hoopis teine võrreldes varasemate traditsioonilisemate kanalitega. Üha olulisemaks muutub just see „sotsiaalne“ element. See ei ole lihtsalt oma sõnumi jälgijateni viimine. Üha rohkem on vaja just neid ära kuulata ning mõista nende huvisid ja eelistusi, et paremini sobitada ja individualiseerida pakutavat sisu. Ideaalis peaks see olema muidugi iga reklaami eesmärk, kuid sotsiaalmeedias on selle ellu viimine hõlpsam. See muudabki kanali väga tõhusaks turunduse tööriistaks. Kuid õigeks kasutamiseks tuleb mõista kuidas üks või teine põlvkond eri platvorme kasutab.

ERINEVAD PLATVORMID

FACEBOOK

  • 40 miljonit aktiivset väikefirma kontot.
  • 2 miljonit firmat ostavad tasulist reklaami.
  • 6 uut profiili iga sekund.
  • Kasutajate keskmine sõprade arv on 338, mediaan 200.
  • Pooled internetikasutajad, kellel endal ei ole FB kontot, elavad koos inimesega, kellel see olemas on.
  • Rohkem statistikat Facebooki kohta leiab siit!

TWITTER

  • Iga päev tehakse 500 miljonit säutsu.
  • Iga kasutaja omab keskmiselt 208 jälgijat.
  • 77% kasutajatest, kes saavad brändilt vastuse, on firma vastu positiivsemalt häälestatud, kui need, kellele ei vastata.
  • Keskmine Twitteri kasutaja jälgib 5 või rohkemat ettevõtet.
  • 66% USA firmadest, kus on rohkem kui 100 töötajat, kasutavad Twitterit turunduseks.
  • 78% inimestest, kes kirjutavad oma murest brändi Twitteri kontole ootavad, et neile vastatakse ühe tunni jooksul.
  • Pildiga säutsud saavad 89% rohkem like ja 150% rohkem retweete.
  • 47% inimestest, kes jälgivad firmat Twitteris, külastavad ka tõenäolisemalt nende kodulehte.
  • Rohkem statistikat Twitteri kohta leiab siit.

INSTAGRAM

  • Iga päev laetakse üles üle 80 miljoni pildi.
  • 90% kasutajatest on nooremad kui 35a.
  • 50% kasutajatest jälgivad ka mõnd brändi.
  • 70% enim kasutatavatest hashtagidest on seotud mõne brändiga.
  • Rohkem statistikat Instagrami kohta leiab siit!

PINTEREST

  • Kõikidest internetti kasutavatest naistest 42% kasutavad Pinteresti, samas 2013-2014.a aasta vahel meeste arv kahekordistus.
  • Meeste osakaal on tõusmas. Ja ca 20% meestest liituvad just selleks, et jälgida armastatud brändi.
  • 75% külastavad lehte läbi mobiiltelefoni.
  • 66% sisust tuleb brändidelt.
  • Parim aeg pinnimiseks on laupäeva õhtul 20st 23ni.
  • 93% kasutajatest on viimase 6 kuu jooksul sooritanud oste online’is.
  • 2/3 kõikidest pinnidest on tehtud firma kodulehelt – lisa pinnimise nupuke kodukale!
  • Pilte, kus ei ole näha inimese nägu, pinnitakse edasi 23% enam.

YOUTUBE

  • Iga minut laetakse üles üle 300 tunni videoid.
  • Iga kuu vaatavad inimesed 3,25 miljonit tundi erinevaid videoid.
  • 9% USA väikefirmadest kasutavad YouTube.
  • Inimesed, kes vaatavad True View reklaame vähemalt 30sek, liituvad 23x suurema tõenäosusega ka brändi enda kanaliga.
  • Telefoni kaudu YouTube’s olles on keskmine sessiooni pikkus 40minutit.
  • Rohkem statistikat YouTube kohta leiab siit!
MarketingLand

KUIDAS JÕUDA SOOVITUD GENERATSIOONINI?

Z-generatsioon (13-19)

  • 32% USA noortest väidab, et nende lemmik platvorm on Instagram.
  • Tüdrukud kasutavad Instagrami rohkem kui poisid, kuid see on üldiselt kogu sotsmeedia puhul sedasi.
  • 2016a. 25% 13-17 aastastest noortest lahkus FB-st.
  • Z-generatsiooni keskmine tähelepanu kestus on 8 sekundit.
  • 33% neist sooviksid saada brändi infot e-maili teel.
  • Neid leiab kindlasti ka Snapchatist ja Whisperist.
  • Sisu poolest eelistavad UGC kampaaniad, millest tulenevalt on nende lemmik just Instagram.

Millenniumi põlvkond / Y-generatsioon (20-35)

  • See generatsioon on suurim sotsmeedia kasutaja.
  • Neil on suurim nö. keskmine sõprade arv FB-s.
  • Keskmiselt kulutavad iga aasta online’is 2000 dollarit.
  • Neile meeldib enim emotsiooni oste teha – katsu nad oma kodulehele tuua.
  • 87% kasutavad FB-d.
  • 29% kasutavad Twitterit.
  • Twitterit kasutavad nad rohkem selleks, et vaadata mis on hetkel trendikas ja mida sotsmeedias räägitakse. See protsent on 43% vs. 34% Twitter Facebook.
  • Nad usuvad, et kasutaja poolt genereeritud sisu on 50% usaldusväärsem ja 35% meeldejäävam, kui brändide oma.
  • Nad ei usalda ka traditsioonilist meediat ja reklaami. Pigem otsivad infot sõpradelt (37%) ja vanematelt (36%).
  • 43% millenniumi põlvkonna esindajatest sooviksid saada infot e-maili teel.
  • Millenniumi põlvkonnale meeldib, kui bränd on ka sotsiaalselt vastutustundlik (heategevus jms).

X-generatsioon (36-49)

  • Üle 80% on igapäevased sotsmeedia kasutajad, kusjuures enim FB-d.
  • Väga mobiilisõbralikud, samuti tahvelarvuti on paljudel olemas.
  • 48% omavad Twitteri kontot kuid neist vähem kui pooled on seal aktiivsed.
  • 40% X-generatsiooni esindajatest eelistavad olla online sülearvutis.
  • Suur ostujõud, eriti kui rääkida lastega peredest.
  • 23% selle generatsiooni esindajatest on online-ostlejad, eriti meeldib neile, kui selgelt on välja toodud sinu toote/teenuse kasud nende jaoks.
  • Vaid 8% kasutavad aktiivselt Instagrami (üldse kokku 19%).
  • 36% Pinteresti kasutajatest on vanuses 30-44a.
  • FB-sse postita tihti ja järjepidevalt infot, mida nad saavad kasutada oma kiires elus.
  • Pinterestis näita elu lõbusamat poolt ja nippe multitaskinguks.
  • Suurim brändilojaalsus ja samuti soov, et bränd oleks sotsiaalselt vastutustundlik.
  • Üks märksõna võiks olla puhkus ja väljasõidud. Esitle oma tooteid/teenuseid (eriti just koolivaheaegade eel) .selles võtmes, mis näitaks neile, kuidas sa saad kasulik olla sel ajal, kui nad reisil on (reisikindlustus, koduvalve, mugavad riided, kiired eined jne jne).
  • Otsivad sooduspakkumisi, kuid kvaliteet on neile samuti oluline.
DMN3.com

Baby Boomers (50-65)

  • Neile meeldib enim traditsiooniline turundus ning vahetu suhtlemine müüjaga enne ostu sooritamist.
  • 54% selle generatsiooni ameeriklastest omab nutitelefoni.
  • 84%-l on FB konto.
  • 58% neist külastab firma kodulehte peale seda kui on juhuslikult sattunud brändi sotsmeedia lehele – lisa nähtavale oma kodulehe link!
  • See vanuserühm kulutab enim aega sisu lugemiseks (20+ h nädalas), kuid mitte pikemaid kui 300 sõna
  • 41%-l on Pinterest konto.
  • Instagrami kontot omavad 15.9%, kõige vähem aga Myspace’i – 8,1%.
  • Kuigi neid on sotsmeedias vähe, on neil raha, mida kulutada 🙂 Eriti meeldivad neile igasugu lojaalsusprogrammid.
  • Ära kasuta sõnu „eakas“ jms. Nad teavad seda ka ise ja soovivad sellest hoolimata elada täisväärtuslikku elu, isegi kui see tähendab täiskasvanute mähkmete kasutamist… 🙂
  • Lihtne sõnastus, hästi loetav tekst.
  • Kasuta psühhedeelseid värve ja muusikat, personaalset lähenemist ja teisi inimesi reklaamis.
DMN3.com

KOKKUVÕTEKS

Praegu, mil erinevaid sotsmeedia platvorme on nii palju (ja neid tuleb kindlasti ka juurde), on väga tähtis oma kampaania edukaks kulgemiseks leida õige platvorm õigele sihtrühmale õiges formaadis.

LISALUGEMIST