Meiliturundus – 14 nõuannet, mis panevad su järgmist e-maili avama!

Kuigi vahel arvatakse, et e-mailid on surnud ja e-maili turundus on ajast ja arust, siis tegelikult ei ole asi kaugeltki nii morbiidne. Muide, ennustatakse, et e-mailikontode juurde lisandumine (mis on ju selge märk nende aktiivsest kasutamist) tõuseb lähiaastatel suisa 22%. Seega on tähtsam, kui kunagi varem, leida võimalusi, kuidas selle müra sees ellu jääda ja oma e-maili turundusega silma paista. Väga oluline koht ongi siinkohal e-maili pealkirjal, sest uuringute järgi otsustatakse ca 1/3-l juhtudest puhtalt selle põhjal, kas kiri avada või mitte.

Nagu ikka e-turunduse nõuannete puhul ikka, pea meeles, et kõik ei pruugi muidugi üks ühele toimida sinu ettevõtte puhul. Lisaks ettevõtte tegevusalale, mõjutavad seda muuhulgas ka kasvõi e-posti tüüp – infokiri, uue kliendi tervituskirjad, külmad kirjad jne. Soe soovitus on alati testida. Vaata ka üht mu vana e-maili turunduse teemalist postitust.

1.    Personaliseeritud pealkiri

E-maili isikupärastamiseks on mitmeid viise. Sealhulgas võimaldavad mitmed e-posti platvormid (ka meie kodumaine Smaily) sul kirja saaja nime lisada e-posti teemareale. See on omakorda aga suurepärane viis tähelepanu tõmbamiseks. HubSpot leidis, et e-kirjad, mis sisaldavad teemareal selle vastuvõtja eesnime, said suurema CTR, kui need kirjad, kus seda ei olnud. Kellele ei meeldiks näha enda nime? Isegi, kui sa tead, et selle genereeris sinna robot ?.

Kui on aga oht, et su meililistis on inimesed pannud oma nimed stiilis „musike“ ja „sinu saatus“, tasub mõelda kaks korda enne sellise personaliseerituse tegemiseks. Sel juhul mängi sõnadega – „teie“ asemel „sina“ on neist kõige sagedasemini kasutatav nipp e-maili turunduses.

E-mailide personaliseerimine. Socialmediatoday
E-mailide personaliseerimine. Socialmediatoday

Personaliseerituse alla kuulub ka näiteks asukoha lisamine. Seega, kui võimalus, jaota oma kirjasaajad asukohapõhiselt. „Eripakkumised tartlastele“ kõlab hoopis meelitavamalt kui lihtsalt „eripakkumised“.

Kuidas saada rohkem inimesi uudiskirjaga liituma
Kuidas saada rohkem inimesi uudiskirjaga liituma

2.    Hoia pealkiri lühikesena

See on eriti oluline sellepärast, et suurt osa kirju vaadatakse mobiiltelefonis. Kuna mobiili ekraan on aga tunduvalt väiksem, siis nö. lõigatakse suur osa pealkirja eelvaates seal ära. Suur osa soovitusest jäävad kuni 50 tähemärgi kanti.

3.    Meiliturundus ja emojid

Experiani aruande kohaselt on emojisid kasutades unikaalseid kirja avamisi 56% võrra enam, kui ilma nendeta pealkirjade puhul. Vaadates enda meilboksi ei näe ma aga ühtegi mõnd sümbolit sisaldavat kirja. Kui ma aga ise kirju saadan, testin küll nendega ja siiani võiks arvata küll, et mingi positiivne mõju avamisele neil tõesti on.

Top15 emojit e-maili turunduses. MarketingProfs
Top15 emojit e-maili turunduses. MarketingProfs

4.    Statistika ja numbrid

Kas ka sinule torkavad silma pealkirjad a’la, „X nõuannet, kuidas paremini silma paista“, „ Selle lihtsa nipi abil saad % rohkem palka“ jne. Kui jah, oled üks paljudest, sest ka uuringud kinnitavad, et meile meeldivad konkreetsed numbrid ja loendid.

Miks inimesed ei ava uudiskirju
Miks inimesed ei ava uudiskirju

5.    Eelvaate tekst

Selle all pean siis silmas rida, mis järgneb kirja pealkirjale sinu postkasti. Tegin väikse valiku enda meilboksi prügikastist. Nagu näha, ei panda erilist rõhku sinna miskit asjalikku kirjutamiseks. Neist ainsana on kasutanud seda hinnalist pinda ära ZooPlus, kus on märku antud 10%-lisest soodustusest. Eriti hea nõuande annab Bonusway uudiskiri – “Tühista uudiskiri” 🙂

Kirja eelvaade Gmailis. E-mailiturundus, meiliturundus
Kirja eelvaade Gmailis

Litmuse uuringu järgi otsustavad 24% kirja saajaid just selle teksti järgi, kas kirja avada või mitte. Seega ära raiska seda väärtuslikku pinda lausele „Kui uudiskiri ei avane korrektselt…“. Lisa selle asemel sinna hoopis üleskutse ja/või nö. teaser, mis lausa paneks kirja avama, et rohkem teada saada.

6.    Kohanda saatja (From) nime

Convince and Convert uuringu järgi 43% inimestest otsustavad saatja nime järgi, kas vajutada spämmi nuppu või mitte. Sinna sobivad hästi saatja enda nimi (koos ettevõtte nimega) ja ettevõtte nimi. On öeldud, et kui su nimi ei ole nii tuntud, siis pigem eelistada ettevõtte nime või siis inimese nimi + ettevõtte nimi. Lisaideid leiad ka siit.

Samas kui tegemist on korduva kontaktiga, soovitatakse, et eelistatud oleks just ettevõtja töötaja nimeline e-mail. Kliendina meeldib meile teada, et keegi personaalselt tegeleb tema pöördumisega, mitte inkognito ettevõte.

Kirja pealkiri – Tanel Rand kommentaar (Smaily.com, meiliturunduse tarkvara)

Vaadates läbivaid teemasid pealkirjades on kahjuks suurimaks trendiks ikkagi allahindlused – “Ainult täna kõik -20%”. Paraku ootab tarbija sellistelt lähenemistelt aina suuremat ja suuremat soodustust ning soovitud tulemus kipub paraku jääma saavutamata. Mõttekam on tegelikkuses proovida vahel ka täiesti radikaalselt teistsuguseid lähenemismeetodeid. Siin tuleb muidugi meeles pidada seda, et üks asi on kirja avama saada ja sootuks teine see, et kas siis sellele järgeb ka mingi tegevus (ost, registreerimine vms.).
Olen isegi saanud ntks. sellise pealkirjaga meili – Tere, kas Sul on Malle palk makstud! – wow, et mida? Kindlasti avan selle ja siis….kutsutakse mind raamatupidamiskursustele. Avamisprotsendi saab ilmselt väga kõrgeks, aga reaalne tulu (eriti, kui pole konkreetne sihtgrupp) jääb suure tõenäosusega väikseks.
Alati on kasulik testida ja proovida – osale tüüplahendus ja osadele midagi hoopis muud – olgu või piisavalt hullumeelne 🙂

7.    Tuntud inimeste / firmade / brändide nimetamine

Taas  üks lihtne viis silma paista. Kui sul on võimalus öelda, et oled mõne tuntud inimese või ettevõttega koostööd teinud, maini see kindlasti ära. Lugejas tekitab see huvi, kuidas sa oma ettevõttega aitasid Tallinna Kaubamaja uuele rekordilisele müügile ?

8.    Ära eksita!

Kui mõni eelmistest näidetest võib tunduda kergelt clickbait’ina siis pea ikkagi silmas, et kirja pealkirjas lubatu peab kajastuma ka kirjas endas. Seega ära anna mõttetuid lubadusi lihtsalt selleks, et kirja saanu selle ka avaks. Sedasi tekitad sa oma ettevõtte vastu vaid pahameelt ja negatiivseid emotsioone. Ja nii ongi lihtne tulema võrdusmärk e-mailiturundus = spämmiturundus vahele.

Kui sagedasti sooviksid saada e-posti teel reklaami
Kui sagedasti sooviksid saada e-posti teel reklaami

9.   E-mailide ajastus

Katsu leida oma sihtrühmale sobivaim aeg, mil kiri saata. Kasutades meilide saatmiseks mõnd tarkvara, võimaldavad nad sul näha ka avamiste kellaaegu jm olulisi andmeid. Sellest lähtuvalt tee omad järeldused sellest, millal on su kliendid kõige meelsamini valmis kirju avama. Vastavalt sellele ajasta ka oma järgmine reklaamkirja saatmine.

Lisaks kellaajale ja nädalapäevale on õige ajastus ka muus osas oluline. Näiteks kui pakud tähtajalist teenust ja selle periood hakkab läbi saama. Sel juhul nt 2 nädalat enne lõppemist on vägagi paslik meelde tuletada, et aeg oleks lepingut hakata pikendama.

10.         Meiliturunduse sõltuvus – uus vs. vana klient

See, kuidas sa suhtled püsiklient vs. külm kontakt, on ikka täiesti teine tase. Niisiis kui vähegi võimalik, segmenteeri oma kliendid vastavalt ja paku neile siis ka asjakohasemat sisu ja pealkirju.

Kliendid eelistavad firmaga kontakti võtta e-maili teel
Kliendid eelistavad firmaga kontakti võtta e-maili teel

11.         E-mailide järjepidevus

Tasub kaaluda ka pealkirjas kasutatava tonaalsuse ja sõnakasutuse järjepidevusele. Sedasi on su kirjad tuttavlikumad. Kui ükskord kirjutad „Lugupeetud kliendid, meil on hea meel…“ ja teine kord „You pihvid…“ siis see on lugeja jaoks üsna segadust tekitav.

12.         Aktiivsed tegusõnad

Sarnaselt CTA olulisusele sinu tavatekstides, on nende kasutamine e-maili pealkirjades samavõrra tähtis, et suurendada klikkimiste arvu. Kuidas sulle tundub, kumb kutsub enam avama, kas „Pakume uusi teenuseid“ vs. „Vaata siit meie uusi teenuseid“.

Samamoodi toimivad ka igasugu üleskutsed stiilis – ainult täna, sel nädalavahetusel jne. Kuid need peaksid ka reaalsusele vastama mitte nagu Kaup24, kes iga õhtu mitu kuud järjest teavitab, et „Ainult täna!“ ? Kuid kasuta seda targalt ja pigem harvem ning siis, kui tegemist tõesti väga lühiajalise või viimase hetke pakkumisega.

13.         CAPS LOCK ja kirjamärgid!!!!!!

Siin ei olegi miskit pikalt öelda – pea piiri, kohe tublisti. Vaevalt sa isegi tahaksid, et mõni (võõras) ettevõte sinu postkasti karjuma tuleks. Muide, Radicati poolt läbi viidud uuringus selgus, et 85% kirjasaajatest eelistaksid kõiki väiketähti kõikidele suurtähtedele.

E-mailiturundus noortele, noored kasutavad aina enam e-maili
E-mailiturundus noortele, noored kasutavad aina enam e-maili

14.         Emaili turundus ja noored?!

Tahan siin lõpus kummutada ümber ka ühe müüdi nagu meie noored ei kasuta e-maili enam üldse. Selleks on ju olemas Messenger ja Snapchat. Värske Forresteri uuring leidis vastupidist. Väidetavalt kasutavad noored vanuses 12-17 aastat e-maili, kui Snapchati ja Facebooki.

 

Lisalugemist:

Kuna e-maili turundus kütab palju kirgi siis  siit lingi alt leiad veel väga palju erinevaid meiliturundusega seotud artikleid ja arvamusi.

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus
Brit Mesipuu

Tegevjuht

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu