14 LIHTSAT VIISI SOTSIAALMEEDIAS OMA JÄLGIJATELE NÄRVIDELE KÄIA

Oled kindel, et tead, mida su kliendid tegelikult soovivad sinu sotsiaalmeedialehelt leida? Ja mis neid häirib niivõrd, et sunnib vajutama „unfollow“ linki?

See peaks tänapäeval juba elementaarne olema, et sotsmeedia ei ole reklaamplatvorm. Ära eira sõna „sotsiaal-„! Makstud reklaamid on teine teema, kuid tavasisu ei tohi olla puhtalt promo sinu poolt pakutavale.

Lehe tegevus peab olema järjepidev. Veelgi enam – vastama jälgijate ootustele ja rahuldama nende vajadust asjakohase ja huvitava sisu järele, mis peegeldaks ettevõtte tõelist olemust. Väidetavalt suudavad mõned tööriistad hinnata sinu lehe vastavust kõigele sellele.

Kuid mis siis häirib niivõrd, et aeg ajalt sunnib lausa lehelt lahkuma?

1.     ÜLBUS JA SLÄNGIDE ROHKUS

See paistab silma just nende ettevõtete seas, kes soovivad koguda populaarsust millenniumlaste seas. Ühe leebe näitena illustreerimaks seda on Brands Saying Bae Twitteri konto. Nagu näha, aasta aega ei ole seal enam säutsutud, järelikult ei toimi. Mõned üritavad lihtsalt liiga palju.

**  Vali suhtlusviis ja –keel, mis sobib kokku nii sinu soovitud sihtrühma, kui ka ettevõtte olemusega.

2.     ENDA POSTITUSTE LIKE’IMINE

Jälgijad teavad seda niigi, et sulle su sisu meeldib…ise ju kirjutasid selle 🙂 .

** Enne like vajutamist veendu, et lülitasid ümber ettevõtte kontolt isiklikule.

3.     JAGAMISE PALUMINE

Ära pane oma postituste juurde järjepidevalt üleskutseid edasijagamiseks. Jah, uuringud on näidanud seda, et üleskutse lisamine reaalselt ka suurendab jagamist. Kuid samamoodi käitub see su jälgijaskonna närvitasemega.

** Tee postitusi, mis oleks ütlematagi jagamist väärt.

4.     EBAKOHANE SISU

41% jälgijaid häirib, kui sa ei jaga lehel infot, mis oleks su tegevusalale vastav ja ootuspärane. Sa ei pea jagama seinal päevakajalisi meediauudiseid. Selleks on teised keskkonnad. Jälgijad tahavad postituste kaudu olla kursis sinu tegevusala uusimate trendidega ja rääkida ka ise kaasa.

** Pane paika oma sisustrateegia – UGC, kolmandate osapoolte info jagamine, mängud, küsimustikud jne.
Kui kerkib mõni sinu valdkonda puudutav päevakajaline uudis, jaga seda, kuid lisa juurde omapoolne kommentaar.

5.     POSITIIVSE TAGASISIDE JAGAMINE

Oleme kõik põnevil, kui keegi kuskil midagi head ütleb. Jah, aeg-ajalt võib ka avalikult edasi jagada positiivseid arvustusi oma lehel, kuid iga „väikest“ tänu ei ole mõtet.

** Täna heade sõnade eest kasutajat otse ja isiklikult.

6.     POSTITAD TAGANT JÄRELE

Olid mõni aeg offline ja uut sisu ei tootnud? Jah, see ei ole parim olukord, kuid ära hakka seda nüüd tagant järgi tegema. Tõenäoliselt väga vähesed lõpetavad ettevõtte jälgimise, sest see ei postitatud piisavalt palju. Küll aga on rohkelt neid, kes teevad seda liiga tihedate postituste pärast.

Enim postitusi „kannatatakse“ välja Twitteris. Facebookis tasuks hoida tagasihoidlikku joont. Kuigi ka seal on soovitatud 1-2 postitust päevas. Samas ma isiklikult arvan, et Eesti kontekstis on 2 päevas ehk veidi paljugi. 1 kord nädalas on aga liiga vähe ja sedasi on oht kaotada kontakt jälgijaskonnaga. Pigem keskenduks kvaliteedile kui kvantiteedile.

** Kui viibisid pikemalt eemal, ära kuhja ühele päeval nüüd aktiivsuse taastamiseks ja seina täiteks palju postitusi. Jätka varasemat mustrit.

7.     VÄHENE PERSONAALSUS

Su kontol on vaid edasi jagatud sisu ilma omapoolsete kommentaarideta, motiveerivad pildikesed, auhinnamängud jms?  Kuidas saad sa eeldada, et inimesed suhestuvad sinu brändi reaalse olemusega? Inimesed suhtlevad siiski inimestega, seega nad soovivad pisut inimlikku tooni ka postitustesse, mis oma seinal jagad.

**  Defineeri selgelt oma sotsiaalmeedias kohaloleku missioon ja sisustrateegia.

8.     HUMOORIKAS, KAS TÕESTI?

Sarnane esimesega. Mõned ettevõtted üritavad jätta endast mulje, kui lahedast sõbrast, kes viskab nalja ja on seltskonna täht. Kuid alati ei ole see siiski omal kohal. Mõtle, kas su ettevõte soovib sellist kuvandit endast jätta?

Ühe uuringu järgi lahkusid 21% jälgijatest, kui ettevõte ei postitanud kas kasulikku või meelelahutust pakkuvat sisu.

** Jah, proovida ikka võib aga…kui see siiski ei toimi, tunnista seda endale ja proovi teist lähenemist.

9.     # LIIG

Sellest olen ka varem pikemalt kirjutanud. Ära kuritarvita neid. Veel hullem on see, kui kasutad hashtagi sarkasmi väljendamiseks.

** Sõltuvalt keskkonnast kasuta kuni 4 hashtagi. Twitteris piisab kahest, Instagramis võib pisut rohkem olla. Facebookis võiks proovida üldse ilma hakkama saada.

Rimi Instagram

Crew.co

10. EMOJI

Praegusel mobiiliajastul on nende nutikas kasutamine üsna  hea idee kuna hoiad sellega kõvasti pika teksti lugemise vaeva kokk ja aktiviseerib ka tunnete keskuse vaataja ajus. Seega hea võimalus edastada seda emotsiooni, mida lugejas esile kutsuda soovid. Kuid tark oleks ka nendega piiri pidada ja mitte ämbrisse astuda nagu Clorox. Mõtle, kas see sobib ka su ettevõtte kuvandiga kui pidevalt nunnusid südamekeste, kiisude ja musklitega pildikesi postitad.

** Arvesta, et eri telefonides võib see pildike näida erinev ja kohati isegi mõtet moonutav. Ole kindel, et tead, mida emoji tähendab. Uuri kasvõi netist järgi.

Pile of Poo. Emoji
See ei ole kook…

11. SÕNUMITELE MITTE VASTAMINE

Nagu eelnevalt öeldud – sotsiaalmeedia on suhete loomise koht. Üks osa sellest on ka otsene suhtlus. Seega tundub neile, kes on võtnud nõuks sulle otse kirjutada, üleolev see, kui sa ei vasta nende kirjadele. 42% kirjutajatest eeldavat vastus 1 tunni jooksul ja omakorda 57%, et vastuse kiirus ei langeks ka öösel ja nädalavahetustel.

** Siia ei olegi midagi muud lisada kui et – vasta esimesel võimalusel! Kasutada saab ka FB Page Manageri abi telefonis, et kiirelt sõnumi info sinuni jõuaks ja muude teadete vahel ära ei kaoks.

12.AUTOMAATSED TERVITUSKIRJAD UUTELE LIITUJATELE

Esmapilgul võib tunduda hea idee saata uutele jälgijatele väike tervituskiri. Kui sa teed seda aga automaatse kirjana ja mitte personaliseeritud, võiksid mõelda üks kord veel :).

** Toreda kliendisuhte alguseks võib proovida isiklike personaalsete tervituste saatmist, kui jõud vähegi üle käib. Muide, kasutan seda varianti ka ise!

13. TRÜKI- JA KIRJAVEAD

Aeg-ajalt võib neid ikka kogemata juhtuda (ma ise ka ei ole patust prii), kuid elementaarsed reeglid peaks ikka paigas olema. Näiteks kasvõi see, et punkti ette ei käi tühik, uut lauset alustad suure tähega jms.

** Kui sa ei tea sõna õigekirja või päris õiget tähendust, kasuta EKI keskkonda. Minu enda nö. nipp on see, et ma panen kahtlust äratava sõna vahel ka Google otsingusse, et vaadata, kuidas teised on sarnast sõna või fraasi kasutanud.

14. PIINLIK

10st inimesest 7 on loobunud ettevõtte jälgimisest, sest neil on sõprade ees piinlik olnud. Nad ei taha olla vananenud ja naeruväärsete kaubamärkidega seotud ja seetõttu loobuvad jälgimisest.

** Hoia oma profiil ajakohane ja värske.

LISAMÕTTED

  • Ajasta postitus mõned minutid enne täistundi. Eriti kui püüad ettevõtjate tähelepanu saada. Loogika? Jõudsid veidi varem uuele kohtumisele või lõppes eelmine pisut enne täistundi, aja parajaks tegemiseks vaatad üle oma sotsmeediakontod 🙂
  • Lisa oma ettevõtte täisaadress FB-sse, et inimesed saaksid teha check-in Lihtne moodus jõuda nende sõprade ajajoonele.
  • Muide, kas teadsid, et emojit välja printides pead veenduma, et ega sellele ei ole seatud piiratud kasutusõigust!

KOKKUVÕTE

Jälgijate üldarv on üks paljudest näitajatest, kuid oluline on ka nende kvaliteet. Sul võib olla tuhandeid jälgijaid, kuid reaalseid ostusooritajaid neist kõigest pooled. Sama asi ka jälgimisega – „like“ arv näitab lehega liitujaid, aga kas oled vaadanud ka seda, et kui paljud neist reaalselt jälgivad?

Kuid siiski, ka „like“ number on mõningane indikaator, mida vaadata, et mõista su jälgijate sisueelistusi ja teisi aktiivsusi.

LISALUGEMIST